onsdag den 9. august 2017

I sommerhus på Sydfyn

Den første uge af vores sommerferie blev brugt i min families sommerhus i Faldsled på Sydfyn. Jeg elsker sommerhuset, som jeg er kommet i siden, jeg var barn. Især udsigten ud over vandet er helt fantastisk og lige så snart bilen svinger ind i indkørslen, så falder min puls og jeg går omgående i "ferietilstand".
Vi havde en fantastisk afslappende uge helt nede i gear. Vi havde nogle fine dage med solskin og også nogle dage med regn. To aftener havde vi besøg af vennepar til grill og hygge og ellers var vi bare os selv, slappede af, gik ture og legede på stranden eller i sommerhuset.







En eftermiddag kørte vi en tur med veterantoget mellem Faaborg og Korinth. En tur på 30 minutter med 30 minutters stop på Korinth station, hvor man lige kan nå at spise en is, mens de vender toget og så 30 minutter tilbage til Faaborg igen.
Det var et stort hit for Malou, der stadig snakker om det. Så det kan godt anbefales til børnefamilier eller andre folk med interesse i veterantog.



Vi brugte en hel dag på Egeskov, hvor vi fik set Falck-udstillingen og udstillingen med veteranbiler/fly. Vi brugte lang tid på at lege på Danmarks største Kompan legeplads og vi nåede også at spise is og gå en tur rundt i den store Slotspark. Det er et rigtig hyggeligt sted og meget børnevenligt.




2 kommentarer:

  1. Hvor ser det skønt ud! Sommerhus i Danmark er hyggeligt i både sol og regn :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det er altså hyggeligt med sådan en ferie i DK.

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...