onsdag den 12. oktober 2016

Min weekend

Malou og jeg har været alene hjemme hele denne weekend, da Brian har været i London for at besøge nogle engelske spejdere (dem vi var på sommerlejr med i sommers), der holdt jubilæum.
Fredag eftermiddag tøsehyggede vi med dans i stuen (Det er altså bare mega-cute, når sådan en 1-årig prøver at ryste rumpen til Postmand Per-sangen) og byggede høje tårne af LEGO Duplo. Det er den nye yndlingsbeskæftigelse og Malou kan selv sætte klodserne sammen, men vil gerne have hjælp til at bygge højt.
Om aftenen kom min veninde forbi til mad, fredagsslik og tøsefilm.

Lørdag formiddag tog vi ud for at købe vinterstøvler og sutsko til Malou. Jeg troede jeg var smart at tage ud inden efterårsferie og børnepenge, men der var stadig vildt mange mennesker og allerede udsolgt af enkelte modeller.

Masser af legetøj i skobutikken og træt Malou med en grøn ballon, hun helt selv valgte
Nu hvor jeg sad og ledte efter links og billeder af skoene, kan jeg se, at sutskoen faktisk er en kravlesko. Lidt mærkeligt at sælge til en pige på 1,5 år, der går helt stabilt. Nå, men de sidder jo fint på hende, men er noget klodsede af en sutsko at være. Jeg må hellere være lidt mere opmærksom næste gang og følge min mavefornemmelse, selvom en sælger siger noget andet (For jeg syntes faktisk, de så lidt sjove ud og var ret dyre).
Vinterstøvlen virker rigtig lækker og var billigere end jeg havde forventet. Den er dejlig let, så den er nem for Malou at gå med og med Gore-Tex membran, så den er vandtæt og åndbar.

Vinterstøvler fra Primigi 529 kr. || "Sutsko" fra Enfant 350 kr.

Resten af lørdagen tilbragte vi sammen med min veninde og hendes to børn på 3 og 6 år. Selvom alle tre børn var sure på skift og ikke rigtig kunne lege uden os voksne, så var det alligevel rigtig hyggeligt og dejlig uformelt. Vi endte også med at spise aftensmad sammen. 

Søndag havde vi masser af tid til at lege med LEGO Duplo og ae vores gamle rolige kat Frida, der ikke engang blinker, når Malou vælter et højt LEGO tårn.
Om søndagen fladede Malou og jeg ud derhjemme uden planer. Det er skønt bare at have tid til at være i nuet, bygge (maaaaange) tårne af LEGO Duplo, tumle på madrasser og tage en tur på legepladsen for at få lidt frisk luft. Malou sov en god lang middagslur på tre timer, så jeg fik også ordnet en masse vasketøj, gjort rent og imprægneret de nye vinterstøvler. 
Alt i alt en skøn tøseweekend, men jeg er nu også ret vild med, at ham farmand er hjemme igen!

Efter en lang middagslur og tre (!!) portioner yoghurt med havregryn har man masser af energi til at tumle på legepladsen.

2 kommentarer:

  1. Sådan nogle stille og rolige weekenden er nu også dejlige :-) Fine sko hun har fået, nøj jeg synes vinterstøvler er møg dyre!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg elsker også sådan nogle weekender :) Ja, det er megadyrt med vintertøj og vinterstøvler!

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...