søndag den 25. december 2016

Hjemmelavede julegaver | Julekugler

Allerede i slutningen af november lavede Malou og jeg disse julegaver til mormor og farmor (og en til os selv), men da nogle af bedsteforældrene kigger herind en gang imellem, så har jeg ikke kunnet dele det før nu.


Malou er 1,5 år gammel og har ikke før prøvet at male, så jeg var lidt spændt på, hvad hun ville sige til det. Hun var lidt skeptisk omkring morens overdrevne afdækning af spisebord og gulv, IKEA højstolen kom frem istedet for den dyre Nomi og Malou var kun i ført ble.

Hvad laver du dog med plastic og en gammel voksdug, mor?
Da hun havde set mine krumspring an, så syntes hun, at det var rigtig sjovt og især den røde farve var et hit. Malou fik tre farver at vælge imellem.  Jeg valgte at tage rød, kobber og sølv, så det blev lidt julet, men samtidig ikke alt for rodet.
Julekuglerne er lavet af flamingokugler (polystyren). Jeg satte et trægrillspyd i dem, så Malou havde noget at holde på, mens hun malede og så kunne de også nemt stå og tørre i en gammel kaffekop bagefter.



Da kuglerne var tørre, sprayede jeg dem med lak og dryssede kobberfarvet glimmer ud over dem. Jeg syntes, det giver dem et mere gennemført look og de bare hvide pletter, hvor Malou ikke har fået malet, falder ikke lige så meget i øjnene.
Da lakken var tør, lavede jeg hullet fra grillspyddet lidt større, fyldte det med lim fra en limpistol og skubbede begge ender af et stykke satinbånd godt ned i lim og hul med den spidse ende af grillspyddet. Det skal gøres rimelig tjept, så limen ikke når at tørre, inden satinbåndet er skubbet ned i hullet.
De fine julekugler blev foræret til bedsteforældrene (vi beholdt også en selv) og kan f.eks. pynte på juletræet, hænges i et vindue eller på en stor troldegren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...