fredag den 6. januar 2017

Julens hjemmelavede julegodter

Jeg har lige opdaget, at jeg slet ikke har fået delt det her indlæg med jer. Selvom, der er lang tid til julesæsonen igen står for døren, så skal I altså ikke snydes for mine lækkerier.

I år har jeg fordelt fremstillingen af julegodter ud over hele december. De sidste mange år har jeg haft tradition for at holde en eller to bagedage sammen med Line, men som jeg har nævnt ufatteligt mange gange allerede, så bor hun jo i USA i øjeblikket og derfor kan vi ikke bage sammen i år.
1. søndag i advent bagte jeg pebernødder sammen med mine søskende, efter vi havde været en tur i skoven. Det var rigtig hyggeligt og vi brugte denne her opskrift, som altså er den eneste, der dur, hvis du spørger mig. De bliver noget lysere end dem, man køber, men de er meget meget bedre.

Vi lavede dobbeltportion af pebernødderne og delte imellem os alle tre. Det her var min andel. 
Jeg har også fået lavet havregrynskugler efter denne opskrift og brændte mandler efter denne opskrift. Det er altså bare noget af det bedste juleguf i min optik. Jeg lavede dem en hverdagsaften, mens jeg så lidt julekalender på telefonen samtidig. Jeg er blevet ret hooked på DRs Den Anden Verden. Jeg synes, det er en rigtig spændende historie, der er ved at udvikle sig og selvom, der ikke er nisser med, så synes jeg alligevel, at der er noget (jule)magisk over den.

Opskriften siger, at der bliver 30 havregrynskugler. Jeg fik over det dobbelte, men jeg syntes også, de er mest lækre som små hapsere, der kan spises i en enkelt mundfuld.
Jeg lavede dobbelportion af mandlerne, men de forsvandt rigtig hurtigt, så der skal laves en ny omgang inden juleaften.
I november lavede jeg fordejen til de her honninghjerter og jeg har simpelthen ikke nået at få lavet honninghjerter. Det er rigtig ærgerligt, men jeg må på den igen næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...