fredag den 19. maj 2017

En tur i zoo

Dagen inden, jeg blev indlagt var vi på en hyggelig formiddagstur i Odense Zoo med et vennepar, der også har årskort. Stædig som jeg er, ville jeg ikke indse, at jeg var blevet syg igen, for jeg havde lige haft to feberfrie dage efter min halsbetændelse og jeg mente bestemt, at det gik i den rigtige retning. Jeg anede ikke, at man kan få en halsbyld efter en omgang halsbetændelse, så jeg holdt stædigt fast i, at min ømme hals bare skulle lindres med lidt varm kaffe. Halvandet døgn senere lå jeg indlagt med en halsbyld, der var så stor, at jeg ikke kunne drikke et glas vand og jeg blev opereret akut midt om natten, fordi halsbylden voksede og de frygtede, at den ville lukke mine luftveje. Se evt. mit lille skriv om det her.
På trods af, at jeg ikke var helt på toppen var turen til zoo ganske hyggelig og Malou havde det sjovt med venneparrets jævnaldrende pige, selvom Malou lige skulle bruge lidt tid på at tø op og overvinde sin generthed.
Samme dag som vi var der, skulle grevinde Alexandra komme og åbne en kunstudstilling, der var spredt udover hele zoo. Det vidste vi ikke på forhånd, men vi var heldigvis kommet da zoo åbnede kl. 9, så pigerne kunne komme hjem og få middagslur bagefter. Udstillingen åbnede først officielt kl. 13, så vi undgik lige præcis alle de mennesker, der kom for at se grevinden.
Det var nogle meget specielle billeder med nøgne menneskekroppe og dyr. Ikke lige noget for vores smag og de to små piger syntes, det var nogle meget mærkelig billeder, der var sat op ved dyrenes anlæg. Et lidt spøjst tiltag i en zoologisk have efter min mening.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...