tirsdag den 21. maj 2013

Forår i haven

 Vi har brugt pinsen i haven, hvor vi har gravet store buske og stauder op, så der kan blive plads til lidt mere græsplæne og et lille vægdrivhus.

Vi mødte denne sjove snegl under vores havearbejde. Den ligner en vinbjergsnegl og har også samme størrelse, men huset er da alt for spidst!? 
Kæresten kæmpede en brav kamp mod de store rødder fra buske og træer, så vi kan reducere antallet af bede (og ukrudt/lugning) og så jeg kan få et drivhus.

Der bliver masser af plads til græs og vægdrivhus, når vi er helt færdige med  opgravningen
Jeg har også fået sået køkkenhaven til, luget ukrudt og plantet blomster i krukker.

Det lille højbed er blevet sået til med ærter, gulerødder, rødbeder og pluksalat. Til højre står der allerede hvidløg og til venstre er der forårsløg og bladselleri.
Jeg har beholdt zinkbaljen med krydderurter og der er timian, oregano, kinapurløg og persille. Baljen bagved er lidt større og den er sået til med rucola og pluksalat. Jeg har også plantet to andre krukker til med squash-planter.
Jeg har luget bedet med rabarberen og plantet pyntegræskar. Bagerst i beddet er der to slags hindbær og den ene har skudt helt vildt, så jeg har flyttet lidt rundt på de nye planter, så nu er der hindbær i hele den bagerste del.
Ved hoveddøren er der plantet spanske marguritter, en nellike og  skovjordbær (fra haven)
I indkørslen er der også plantet nelliker og hortensiaen fra sidste år skyder fint. Den lille krukke indeholder ikke noget endnu.
Årets første høst af friske hvidløg fra haven. Løgene er ikke så store endnu, men de smager rigtig meget af hvidløg. Stilken kan bruges ligesom man bruger forårsløg, men den smager selvfølgelig også lidt af hvidløg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...