onsdag den 9. november 2016

Min weekend

Denne weekend er bare fløjet afsted. Manden har været på spejdertur, så jeg har været alene med Malou hele weekenden. Malou var desværre træt og pylret både lørdag og søndag, men søndag eftermiddag fik hun så også feber. Hun har været hjemme mandag, tirsdag og onsdag og jeg håber virkelig, at hun er klar til dagpleje i morgen, torsdag.
Vi fik smittet hinanden, Malou og jeg for, jeg fik også feber og hoste søndag aften og var derfor hjemme sammen med Malou mandag og tirsdag.
Ej, men hvad sker der lige for, at vi er syge konstant?!! Nogle tips til, hvad vi kan gøre for at styrke immunforsvaret? Eller er det bare "sådan det er" den første vintersæson i dagpleje/institution?

Malou sover rigtig dårligt for tiden, så lørdag morgen, var hun bare træt og pylret, da vi stod op.
Nå tilbage til weekenden, som faktisk har været rigtig hyggelig og dejlig rolig. Lørdag passede jeg min venindes datter Laura, da forældrene skulle på julegaveshopping. Seriøst, det er overskud, at klare alle julegaveindkøb den første weekend i november!!! 
Laura er 3 år og vi hyggede totalt meget og pigerne legede med hinanden. Jeg ville egentlig have taget dem med ned og fodre ænder, men det stod bare ned i stænger hele dagen. 
Om eftermiddagen, var der et kort ophold i regnen og så pakkede jeg tøserne i flyverdragterne og hev dem med ud for at lege med regnvand. Det er altid et hit. 
Vel inde i varmen igen bagte vi boller, som vi pyntede med rosiner. Malou spiste bare dejen rå, så hun måtte altså nøjes med at kigge på.
Det var så hyggeligt, at være "mor" til to for en enkelt dag, men Malou har problemer med at dele sin mor og sit legetøj med andre. Det hjalp så heller ikke på det, at hun var træt og halvsløj.

Der bygges med Duplo
Lige en halv time udenfor for at få lidt frisk luft

Tilbage inde i varmen bagte vi boller
Vi var tidligt i gang søndag, da Malou allerede vågnede kl. 6:10. Tak for det, vintertid! Normalt kan hun sove til kl. 7:30-8, hvis vi ikke vækker hende. Så allerede kl. 9, havde jeg pakket min lille pige godt og lunt i løbevognen og så løb jeg ellers en skøn efterårstur på 3,4 km., mens Malou kommenterede alt på vores vej (Biler, cykler, hunde...) Rigtig hyggeligt lige at få lidt frisk luft.
Eftermiddagen gik med indendørs hygge foran fjernsynet, da Malou blev rigtig sløj og fik feber. Vi har lige fundet ud af, at Bobles Elefanten passer perfekt i højden som skammel til sofabordet, og Malou elsker at sidde der og spise snacks.
Kæresten kom hjem fra spejdertur kl. 16, men jeg var totalt træt (fik senere feber) og det var han også, så endte med take-away fra det lokale pizzaria, da ingen af os orkede at lave mad.

Jeg elsker efterårets farver og Malou er en god løbemakker. Jeg prøver at lære hende at sige: "Mor løber hurtigt"

Solidt plantet foran fjerneren med snacks, sut og lommetørklæder til snotnæsen. Se lige, hvor langhåret hun er blevet!!

6 kommentarer:

  1. Ih, god bedring - min kæreste render også og småsnotter, så håber ikke jeg fanger noget, det er et par år siden jeg sidst har fejlet noget, så krydser fingre (:

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Det var faktisk også omkring tre år siden. at jeg sidst var syg, men nu har jeg allerede været syg to gange i dette efterår! Manden og Malou har ca. været syg hver 14. dag siden august :(

      Slet
  2. God bedring! Vi sådan en periode sidste år - 7,9,13 ikke ramt i år, bilder mig selv ind at det er de ingefærshots vi får hver morgen der hjælper ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Var det Johans første vintersæson i institution sidste år? Ingefærshot er da værd at prøve. Har hørt flere tale om dem :) Laver du dem selv?

      Slet
  3. Hej Tine,

    Hvor sjovt - kunne pludselig se, det var dig, der skrev på min Chloris-vikle inde i slyngegruppen. Jeg følger også med her :-)

    Nå, men hjemme hos os har begge unger fået Biostrath hver morgen fra de har været ca. 10 måneder og frem. Køber dråberne i Matas eller helsebiksen og giver kun en gang dagligt 21 dråber - man kan vist fordele det til hvert måltid også. Det er urtegærekstrakt, der gerne skulle styrke immunforsvaret.
    Det var en gammel veninde, der gav mig rådet, og om det er det, der gør forskellen, ved jeg ikke - de er i hvert fald, 7-9-13, så at sige aldrig syge andet end lidt småsnottede.
    Det smager af h til. Den store på tre år kan jeg ikke få det i (hun er blevet for kvik til at snyde), men den lille, der er 11 måneder, får det i sin havregrød hver morgen, og med kanel, kokosolie, frugt(mos) eller andet lækkert på/i havregrøden, er der ingen, der opdager noget :-)

    Om det er ren placebo, ved jeg ikke, men det er i hvert fald et tip, der er værd at forsøge jer med - tænker ikke, det skader nogen steder ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katrine! Hvor hyggeligt, at du følger med her! Ærgerligt, jeg ikke fik fat i den Chloris ;)
      Tak for tippet. Jeg har hørt flere anbefale Biostrath-dråber, så dem tror jeg faktisk, vi prøver!

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...