onsdag den 24. april 2013

Endnu et indlæg om bagning

 Ja, jeg ved det godt. Det hele handler om mad lige nu her på bloggen. Og især mad, der kan laves på min nye Kitchenaid-maskine er i høj kurs.
Jeg har således meget frivilligt meldt mig til at bage kage til både mit sjak (hold) og kærestens sjak her til weekenden. Og da også lige pizzasnegle og pølsehorn til frokost i weekenden til begge sjak.

Find min opskrift på de store chokolademuffins her
Find min opskrift på grove pølsehorn her

I går bagte jeg chokolademuffins med hvid og mørk chokolade og pizzasnegle med skinke og ost. Det hele er puttet i fryseren, så det er frisk til weekenden. (Så skal vi bare huske, at få det med!!)

24 stk. flotte muffins blev det til. Kæresten har prøvesmagt et par stykker og dommen er, at de smager af mere...
Jeg brugte både hvid og mørk chokolade til mine muffins. Den ene halvdel rev jeg på maskinens grove rivejern (billedet) og resten hakkede jeg ekstra groft med kniv (jeg elsker store chokoladestykker i kager)
Jeg fik bagt 36 grove (rugmel og havregryn) pizzasnegle med skinkestrimler og pizzasovs indeni og et drys revet ost ovenpå. De er til mit sjak.
Mandens sjak ville helst have pølsehorn, så i dag har jeg bagt 32 grove pølsehorn med fuldkornshvedemel, ketchup indeni og drysset med sesam. Og dem glemte jeg at tage et billede af. Måske kan jeg nå at tage et i weekenden inden de bliver spist...

UPDATE 29/4-13: Så er der billede af pølsehornene :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...