mandag den 8. april 2013

Min søndag

I går fik vi blødkogte æg med karse til morgenmaden. Kæresten fik også yoghurt med müsli og jeg fik skyr med müsli og honning.


Efter morgenmaden bagte jeg endnu et rugbrød. Denne gang bagte jeg et havrerugbrød fra Finax. Deres rugbrødsblandinger er rigtig nemme at have med at gøre og brødene bliver altid gode! Jeg købte et lille lager sidst de var på tilbud i Rema til en ti'er pr. stk. Normalt koster de omkring 20 kr.



Man blander tørgæren, der sidder på pakken med pakkens indhold og rører lunkent vand i med en håndmixer i ca. 5. min. Hefter skal det over i en stor rugbrødsform (min er 3 L), glattes ud med en våd dejskraber og skal så hæve i en time under et viskestykke. Efter hævningen penslede jeg rugbrødet med vand og dryssede med havregryn. Det skal bage en hel time ved 200 gr.
Når rugbrødet kommer ud af ovnen skal man hurtigt have det ud af formen og pakke det ind i husholdningsfilm, så det kan blive blødt og lækkert (pga. at fugten bliver i brødet)
Kan skæres i skiver, når det er kølet helt af. Herhjemme holder det sig ca. en uge, hvis ikke vi har spist det hele inden.


Jeg lavede også en portion hindbærsyltetøj med vanilje af tre poser frosne hindbær (900 g.) og 600 g. sukker tilsat en god portion vaniljesukker. Der blev fem glas marmelade, i alt ca. 1 L. Etiketten med babuska-dukken er fra Søstrene Grene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...