tirsdag den 30. maj 2017

Min weekend

Et lidt forsinket weekend-indlæg fra weekenden før Kristi Himmelfart-ferien.
Jeg havde en stille og rolig weekend derhjemme for at blive helt frisk til at starte arbejde igen om mandagen.
Fredag var jeg ved lægen for at få lavet en lægeerklæring på mit sygdomsforløb til jobbet, så de kan få refusion for mit fravær. På vej hjem smuttede jeg lige en tur i den lokale genbrug, der ligger meget tæt på lægen og jeg fandt nogle små skatte. To fine glas til en god fredagsdrink og nogle Disneybøger i meget pæn stand til Malou. Den med pingvinen har jeg selv haft som barn og jeg har allerede læst den højt for Malou flere gange. Det er ren nostalgi.
Jeg hentede Malou på gåben og så tog vi et smut på legepladsen i det gode vejr med smoothie og gyngeture. Kaffen til mig selv havde jeg glemt hjemme på køkkenbordet.


Lørdag formiddag stod den igen på en tur på legepladsen, denne gang med kaffe til mig og på scooter for Malous vedkommende. Hun er helt pjattet med at køre på scooter for tiden og det skal helst foregå udenfor haven, så der er god plads til at køre stærkt.
Om eftermiddagen hjalp Malou med at luge ukrudt i forhaven. Det var virkelig blevet højt, mens jeg var syg og der kom da også to naboer (pensionister med flotte velholdte haver) og kommenterede, at det var dejligt, at vi endelig fik fjernet ukrudt. Vi nød en is på terrassen, da det hårde arbejde var overstået.
Aftenen bød på kærestehygge med lækker sushi, da Malou var puttet.



Søndag formiddag tog Malou og jeg på planteskolen for at købe blomster til terrassen og planter til drivhuset. Da vi kom hjem plantede vi blomsterne i krukker, inden vi spiste frokost på terrassen.
Mens Malou sov middagslur slappede jeg af og da hun vågnede igen hjalp hun med at sætte planter i drivhuset. Vi købte to slags cherrytomater, en skoleagurk og en almindelig agurk. Vi fik også ryddet plads til en squashplante i jordbærbeddet.
Vi fik hjemmelavede pizza til aftensmad. Malou elsker at lave sin egen pizza selv. Hendes pizza består af tomatsovs, majs og revet ost.
Hun er generelt rigtig glad for at hjælpe i køkkenet og det er både rart og nogle gange lidt irriterende altid at have en lille hjælper ved sin side, så snart man skramler det mindste i køkkenet.
Ja og sådan en weekend går altså ret hurtigt, selvom man ikke laver så meget.


2 kommentarer:

  1. Mums det ser godt ud sushien :-) Og ser hyggeligt ud med have/legeplads hygge - gode genbrugsfund. Kan godt huske de Disney-bøger fra min egen barndom! :-)

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...