mandag den 22. april 2013

En weekend i køkkenets tegn

Jeg har i den grad fået afprøvet det røde køkkenlyn i weekenden - og jeg er bare så glad for den maskine. Altså, hvor er det bare smart!

I fredags fik jeg bagt "Verdens Bedste Roulade". Meget nem opskrift og et godt resultat. Jeg vidste slet ikke, at det var så hurtigt og nemt at bage roulade. Jeg smurte den med hjemmelavet hindbærsyltetøj.


I lørdags fik jeg virkelig brugt køkken og maskine:

Jeg bagte endnu et Finax rugbrød. Denne gang et kernerugbrød. Det hævede dog ikke rigtig og resultatet blev lidt skuffende. Om det er æltningen eller rugbrødsblandingen, der er skyld i den manglende hævning ved jeg ikke.
Jeg fik bagt en portion lækre grove spinatboller med grahamsmel, solsikkekerner og et drys nigellafrø på toppen. De blev rigtig gode og hævede fint.
Jeg fik afprøvet råkostjernet og det kan jeg mærke, at jeg bliver rigtig glad for. Det er virkelig nemt og giver et flot resultat.
Grov og fin gulerodsråkost fra maskinen. Det grove blev til en lækker råkostsalat med rosiner og solsikkekerner, mens den fine råkost kom i en gulerodskage.
Råkostjernet kan også lave skiver og jeg lavede en lækker agurkesalat ala farmor til vores burgere søndag aften.
En lækker gulerodskage med valnødder og ostecreme.
Jeg fik heldigvis mulighed for at dele ud af al kagen. I fredags besøgte jeg en dejlig veninde og hendes kæreste og her havde jeg taget en halv roulade med. Lørdag kom svigerforældrene forbi til en kop kaffe, de fik også et stykke roulade.
Lørdag eftermiddag kom en rigtig god veninde forbi for at se køkkenvidunderet i funktion. Hun fik både serveret roulade og gulerodskage. 
Kæresten har også taget godt fra på kagesiden og der er nu en halv gulerodskage tilbage, som skal serveres i aften, når kæresten holder møde hos os.

Søndag brugte jeg maskinens råkostjern til at lave forskelligt tilbehør til vores burgere. Jeg glemte selvfølgelig at tage et billede af det, men der er vist også rigeligt med billeder i dette indlæg nu...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...