lørdag den 27. april 2013

Inspiration til aftensmad

Det sker, at jeg får taget billeder af min aftensmad og så ikke lige får dem lagt på bloggen. I skal da ikke snydes for den lækre mad, så her får I lidt inspiration til aftensmaden. Det meste har nok været nævnt i en madplan, men jeg synes at billeder fortæller så meget mere end en lille overskrift. Og så er det egentlig lidt pudsigt, at der ud af de fem retter her, slet ikke er en med pasta. For vi spiser klart mere pasta end kartofler og ris (troede jeg i hvert fald)
Jeg håber I bliver sultne og inspireret til jeres egen aftensmad.

Falafelkugler med groft pitabrød, tzatziki og masser af grønt (iceberg, agurk, ærter, peberfrugt, tomat og majs)
Fabelagtig falafel fra Valdermarsro
Ovnbagt laks med lynkogt broccoli, ovnkartofler med cherrytomater, rød peberfrugt og feta samt hollandaisesovs
Kyllingelår smurt med honning og drysset med sesam med lynkogte grønne bønner og ovnstegte pastinakker og gulerødder. Bønnerne har fået et stænk af DK's bedste chiliolie.
"Spejdergryde": Kyllingefilet i store stykker, champignon, squash, porre, ananas (fra dåse) masser af karry, hakket tomat (fra dåse) og fløde. Serveres med ris og gerne foran et lejrbål.
Fiskefrikadeller med rodfrugter (pastinak, gulerod og kartoffel) og en grøn salat med bl.a. forårsløg, blommetomater og feta. Smager ekstra godt med et skvæt remoulade.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...