torsdag den 8. august 2013

Inspiration til aftensmad #3

Endnu en omgang aftensmadsbilleder til inspiration og fri afbenyttelse. Denne gang er det med fisk og kylling. Jeg har fået et mindre flip med at lave dyp/dressing/kold sauce af cheasy fraiche og friske krydderurter fra haven. Hvis du spørger mig så kan man (tydeligvis) spise det til alt.

Ovnbagt laks, ovnbagte squashhskiver og en salat med grøn pluksalat, gule cherrytomater, radisser, friskbælgede ærter, squash, gulerod og ristede rugbrødscroutoner
Tunsteak med ovnkartofler med frisk timian og oregano, grøn salat fra haven  med agurk, syltede rødløg, solsikkekerner og feta. Hertil en kold sauce af creme fraiche og friske krydderurter.
Kyllingefrikadeller med friske krydderurter (oregano og purløg), ovnbagte kartofler med frisk timian og oregano og bagte cherrytomater, spidskålsalat med skovjordbær, friskbælgede ærter, honningmelon og mandler, og en hjemmerørt dyppelse/dressing med friske krydderurter (oregano og purløg)
Ovnstegt kyllingeoverlår med honning og sesam. Hertil kikærtesalat med gul peberfrugt, tomater, friskbælgede ærter, æble, forårsløg og feta. Og den obligatoriske dressing af cheasy fraiche og friske krydderurter. Kæresten fik også groft brød til.

4 kommentarer:

  1. Ser vildt lækkert ud.

    SvarSlet
  2. Yum, så meget lækkert sommermad, du har fået dig!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne. Og jeg elsker let mad om sommeren, tunge varme retter gør sig bedst om vinteren, hvis du spørger mig :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...