mandag den 5. august 2013

Puha, hvor har der været stille...

Jeg gik fuldstændig i ferie-mode, da jeg skød mine tre ugers ferie i gang! Mails og computer er stort set ikke blevet brugt. Jeg har dog opdateret lidt på Facebook og Instagram, men kun et enkelt indlæg er det blevet til her på bloggen i tre uger.
Det råder jeg nu bod på. Hverdagen er begyndt i dag og nøj, hvor er det hårdt at stå tidligt op og komme på arbejde efter en skøn lang ferie.
Kæresten er i Norge på spejderlejr i denne uge, så jeg har sørget for en masse spise-ude aftaler og madplanen er derfor meget sparsom:

Madplan uge 32
Mandag: Helstegt kyllingefilet med squash/gulerods-spaghetti
Tirsdag: Kylling, kartofler og squash i Römertopf med gammeldags agurkesalat
Søndag: Hjemmelavede pizzaer på grillen (kæresten kommer hjem lørdag nat)

Haven bugner af lækkerier og jeg er helt pjattet med det. Det er SÅ dejligt, at kunne høste lige, hvad man vil og jeg nyder at se, det hele gro.

Squash har vi mange af, ærterne høstede vi en fin portion af, men de er ligesom hindbærrene færdige nu.

Pluksalat, radiser, gulerødder, gule cherrytomater, ærter og squash klar til at blive lavet til en lækker frisk salat

Heldigvis elsker jeg squash, for de to squash-planter giver 2-3 squash om ugen. De er plantet i store krukker på terrassen og det fungerer rigtig godt.

Der er godt gang i drivhuset og jeg har allerede høstet fine gule cherrytomater og de første auberginer er snart klar

Jungleagurken i venstre side af drivhuset vokser som besat, men har endnu ikke båret modne agurker.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...