mandag den 26. januar 2015

Storbyferie i Berlin?

Kæresten og jeg har booket en weekendtur til Berlin. Vi vil gerne have en sidste ferie sammen, bare os to, inden baby kommer til juni. Vi har ingen planer for ferie til sommer, da vi jo har et lille spædbarn til den tid. Sommerferien/barslen skal bare nydes derhjemme, så vi kan vænne os til at være tre i stedet for to.
Vi har booket tre overnatninger på hotel i starten af april og vil selv køre derned i vores bil.
Vi er lidt på bar bund ift. hvad vi skal se i Berlin udover alle must-see seværdighederne. Kan I anbefale noget? Og hvordan er det smartest at komme rundt? Turistbusser, metro eller noget helt tredje?


Vi har booket et Best Western Hotel, der ligger centralt (tror vi nok. Berlin er jo kæmpestor!)
Jeg glæder mig helt vildt til kæreste-tid i Berlin, og jeg håber, at jeg stadig er ok mobil til den tid, så vi kan komme rundt og se byen. På det tidspunkt vil jeg være 30 uger henne.





5 kommentarer:

  1. Ej min 1. kommentar kom ikke igennem, så håber denne gør ;)

    Du kan sagtens rejse i uge 30, det er intet problem ;) Bare husk at tage de pauser du har brug for og orienterer dig om hvor nærmeste toilet er :P Var selv i USA i uge 30 og legede strandet hval, men du er jo rimelig fit så bliver ikke noget problem! :)

    I Berlin skal i tage i zoo, kan ikke lige huske hvilken af dem der er den pæne, men det kan jeg finde ud af hvis det er ;) Derudover kan i tage i sachenhausen - koncentrationslejr. Det er dog rimelig barskt!
    Så er der selvfølgelig classic'ere som brandenburger tor, under den linden, rigsbygningen med kuppel, det nye jødiske museum, checkpoint charlie og pudderdåsen og læbestiften (kirke) Kan ikke lige komme i tanke om flere lige på stående fod :)

    Håber i får en god tur :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ift at komme rundt er det nok nemmest med bil hvis i kører derned ellers kør med U-bahn. Den kommer hvertfald langt omkring :)

      Slet
    2. Mange tak, for alle de gode tips, Louise :) Nu glæder jeg mig endnu mere til at komme afsted!

      Slet
  2. Dejligt for jer! Kan ikke huske alle de gode tips, men dem får du, når vi ses igen :-)

    Vi nød godt af at have bestilt bord på The Bird en aften. Meget hipt og smålarmende men charmerende, rigtig gode burgere og sjove øl/cidere (hvis man et til den slags/ikke er gravid)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh, det lyder som et godt sted for os også :) Husker jeg forresten rigtigt, når jeg tænker, at du skrev et par blogindlæg om jeres Berlin-tur?
      Jeg håber, I har en fantastisk bryllupsrejse og jeg glæder mig til at se dig igen <3

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...