tirsdag den 4. oktober 2016

Børnevenlig madplan uge 40

Malou er helt vild med alle slags kødsovs og mousakka er ingen undtagelse. Der blev rykket lidt rundt på weekendens madplaner, da vi bl.a spiste hos svigerforældrene. Derfor fik vi først mousakka i går (mandag). og det smagte bare rigtig godt! Malou spiste mere mousakka, end jeg.
Jeg fulgte opskriften herfra sådan nogenlunde, men jeg havde dog købt færdiglavet mornaysauce og overholdt ikke helt de lange simretider på retten. Desuden brugte jeg lidt mornaysauce i bunden af fadet og også imellem kød og auberginer. Jeg havde kun et enkelt lagt aubergine, da det ikke er mandens favoritgrøntsag. Jeg er generelt ikke så god til at følge en opskrift til punkt og prikke.
Malou og jeg er alene torsdag, fredag og lørdag, da min kæreste skal til London og besøge de engelske spejdere, vi var på spejderlejr med i sommers. De holder en eller anden form for jubilæum.

Madplan uge 40

Mandag: Mousakka og grøn salat
Tirsdag: Mousakka og grøn salat
Onsdag: Laks i ovn med mascarpone, frisk pasta og grønne bønner
Torsdag: Risengrød
Fredag: Chorizopizza fra fryseren
Lørdag: Vi spiser hos mine forældre
Søndag: Tortillas, falafel, tzatziki og grønt

En hel sommers (3,5 måned) udbytte fra aubergineplanten i drivhuset. To bittesmå stribede auberginer, der blev brugt i mandagens mousakka. Sammen med en aubergine fra supermarkedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...