onsdag den 23. november 2016

En tirsdag med julestemning

I går gik jeg lidt tidligere fra jobbet, så jeg kunne komme ind i gågaden og købe en fødselsdaggave til kæresten, der fylder år i morgen (torsdag).
Der er så hyggeligt i Odense City, julestemningen er ved at indfinde sig. Der er pyntet med lyskæder, juleudstillinger i butiksvinduerne og små boder med brændte mandler på gaden.
Jeg købte en gløgg hos Nelle's, årets første for mit vedkommende. Nu har jeg hørt så meget godt om den gløgg og den var virkelig også god. Jeg gik lidt rundt og nød stemningen, mens jeg drak den varme gløgg i en togo-kop. En stor anbefaling herfra, men jeg er også inkarneret fan af varm rødvin.

Dejlig gløgg med tilhørende brunkager
Julebelysning på Ove Sprogøs plads

Udover, at jeg fandt en gave til kæresten, så var der 20% på alt i Magasin kl. 15 - 22 (for medlemmer), så jeg udnyttede chancen og købte Malous julegave - en Bobles krokodille. Jeg ville helst have haft den i multigrå, men Magasin fører desværre slet ikke den grå serie, så jeg købte en multiblå i stedet, for at  få lidt farvespil til alle de pink og lilla Bobles, hun allerede har. Jeg havde ikke lige overvejet, at jeg var på cykel, men Hr. Krokodille kunne sagtens sidde i Malous cykelstol på vejen hjem.


Det er ingen sag at cykle med en krokodille
Smuk aftenhimmel på cykelturen hjem
Da jeg kom hjem lavede jeg lækre Enchiladas med kylling efter denne opskrift. Vi havde dog ikke tiden til at lave "pulled chicken", så jeg skar bare kyllingen i mindre stykker og ned i sovsen og det fungerede fint. Jeg lavede en stor portion sovs og kylling, så vi har nem mad til i aften. De blev rigtig gode og var et hit hos både manden og barnet, så det skal helt sikkert på madplanen igen snart.
Aftenen sluttede med, at jeg fandt to Ebay-pakker i postkassen. Det var to Iphone-covers med julemotiver, så nu er jeg officielt kommet i julestemning. Jeg fandt de julede Iphonecovers igennem Lines indlæg her og de har ca. været tre uger undervejs, så I skal til at være hurtige, hvis I skal have fingre i sådan et inden jul.

Dejlig aftensmad
Julestemning til mobilen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...