torsdag den 22. december 2016

Min weekend

Jeg har endnu engang haft en skøn, men travl weekend.
Fredag aften, var jeg til julefrokost/sammenskudsgilde med nogle veninder. Jeg havde taget forret med og det blev denne spinatroulade med parmaskinke og en hjemmelavet creme fraiche dressing. Den var virkelig lækker og faldt i god jord hos alle.



Lørdag skulle jeg allerede op kl. 9, så det blev ikke til mange timers søvn. Manden skulle også til julefrokost og de startede allerede kl. 10, så jeg måtte op og tage tjansen med at være voksen.
Malou og jeg tullede rundt i matchende outfit om formiddagen (mit er det her natsæt fra H&M. Malous er desværre en arvet sweatshirt, men også fra H&M). Malou legede med sit nye testel, som hun fik i lørdagsgave om morgenen. Det er et kæmpe hit hos hende og vi skal allesammen drikke "kaki" (kaffe selvfølgelig) og hun er ikke nærig med hverken sukker, fløde eller refills.



Ved 11-tiden tog vi over til min veninde og hendes børn. Hun havde også været med til julefrokosten dagen før, så vi var begge lidt matte i betrækket.
Vi spiste  hjemmelavede sandwich med kylling og bacon og ungerne legede så fint sammen. Da Malou sov middagslur fik vi endda mulighed for at se en film. Vi så Bad Moms og den er virkelig sjov. Kan klart anbefales!

Søndag formiddag tog vi i Tarup Centeret, da Malou skulle klippes for første gang. Vi var tidligt på den og desuden var frisøren forsinket pga. juletrafikken (vi havde den allerførste tid kl. 10), så vi gik rundt og kiggede på deres juleudstilling og prøvede Postmand Per bilen, heldigvis ved hun endnu ikke, at man kan putte penge i, ellers kunne det hurtigt blive en dyr fornøjelse.



Det var Malous allerførste klipning og hun var bare så dygtig. Jeg havde frygtet det værste med min lille krudtugle, men hun sad bare helt musestille og spiste den chokoladekiks, hun fik af frisøren. Der røg ca. tre cm. af det lange hår, så det nu er blevet mere lige og ikke så tjavset. Det havde jo alle mulige forskellige længder.
Det blev også til en lille studsning af pandehåret, da jeg gerne vil have at det skal vokse med ned i længde med resten.
En fin page med god længde på og lidt mere jævn kant på håret.
Vi spiste frokost på Det Grønne Køkken. Det var rigtig hyggeligt med noget mor/datter tid og så kunne far få lov til at sove længe derhjemme efter julefrokosten dagen før. Det kan nemlig være svært for Malou at forstå, at hun ikke skal gå ind i soveværelset og vække den, der sover længe. Hun er generelt heller ikke så god til at være stille og vores hus er ikke vanvittigt stort, så man kan ofte godt høre hende alligevel.
Malou er helt vild med maden hos Det Grønne Køkken og hun har nu en størrelse, hvor det faktisk er hyggeligt at tage hende med ud at spise
Da Malou havde sovet middagslur tog vi ud for at fælde årets juletræ. Det var rigtig hyggeligt, men knap så idyllisk, for Malou ville absolut bæres rundt og jeg havde selvfølgelig glemt bæreselen. Jeg fik rigtig lange arme og mudder overalt på mit tøj fra Malous støvler, men vi endte da med at få et rigtig fint juletræ med hjem.

Med sut i munden og Ninus (nussekluden) i hånden, kunne Malou lige akkurat overtales til at deltage i fældnngen af årets juletæ.

1 kommentar:

  1. Fint outfit, er vild med ørerringene :-) Og hvor er hun fin med nyt hår! Hårklipning her er en kamp, så har endnu ikke turdet tage til frisør med ham ;-)

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...