fredag den 11. august 2017

Min weekend

Jeg kan lige nå at dele det her weekend-indlæg fra sidste uge med jer, inden vi går på weekend igen.
Fredag eftermiddag var vi til min farmors (Malous oldemor) 85 års fødselsdag. Det var rigtig hyggeligt og dejligt at se mine kusiner/fætre og deres børn, som vi ikke ser særlig tit. Der var bare fuld leben med fem små børn i alderen 2-6 år.
Vi fik mad fra Kokken og Jomfruen med tunmousse til forret og buffet til hovedret med kylling, frikadeller, pasta med pesto, salat, coleslaw, og kartofler. Min dygtige kusine havde lavet de lækreste kager til dessert. Jeg fik desværre ikke taget nogen billeder hverken af mad, kager eller fødselsdag.

Lørdag formiddag kl. 9 kom min veninde og afleverede deres 4-årige pige, som vi skulle passe indtil søndag formiddag. Det var første gang hun skulle sove hos os og det er heldigvis bare gået så godt. Pigerne har leget rigtig godt med hinanden og der har næsten ikke været nogle konflikter.
VI tog i Naturama i Svendborg om formiddagen, da vejret (endnu engang) så lidt tvivlsomt ud.
Naturama er gratis for børn og da manden havde en frisøraftale i Odense, var det kun mig og pigerne, der tog afsted, så vi slap med 140 kr. i indgang for en enkelt voksen (110 kr. pr. voksen i lavsæsonen)
Naturama er fuld af udstoppede dyr og den store på fire år, syntes desværre ikke, at det var særligt spændende. Hun spænede igennem udstillingerne og kunne ikke rigtig holde koncentrationen, mens Malou og jeg prøvede at kigge lidt mere grundigt på de forskellige dyr. Udstillingerne er delt op i tre hoveddele, hvor man starter i kælderen under vandet, hvor der er sæler, hvaler og andre havdyr. Så går man op i stueetagen, hvor der er landdyr såsom elge, grævling, bjørne, pindsvin og til sidst ender man på førstesalen hos fuglene. Der er åbent imellem de forskellige etager, så man har kig til de andre niveauer.
Der er også et lille legeområde, hvor man kan klæde sig ud som forskellige dyr. Der brugte vi også lidt tid, inden vi spiste vores madpakker i solen i gården.




Eftermiddagen gik med at handle til aftensmad og en gåtur til legepladsen, hvor vi fik brændt det sidste krudt af.
Pigerne hjalp med aftensmaden og lavede hver deres pizza. Det er altid et sikkert hit hos Malou og Laura var også meget engageret. De var meget stolte, da pizzaerne var færdige og Laura ville have resten af sin pizza med hjem dagen efter.
Putningen tog lidt tid. Laura sov på en madras på gulvet i Malous værelse og de holdt hinanden vågne et godt stykke tid, inden der faldt ro over dem.


Søndag formiddag nåede vi en god gåtur, inden Laura blev hentet igen. Der blev løbet på grusstier, skrabet et lille knæ, fundet pinde, kigget på ænder og sagt muuh til køerne.


Søndag eftermiddag nåede jeg at drikke en kop kaffe sammen med Line, inden den stod på aftensmad, indbagt mørbrad med flødekartofler, hos svigerfamilien. Det er altså skønt, at Line igen er tilbage i Odense, så vi kan ses noget oftere og også bare til en hurtig kop kaffe, inden vi begge skal videre i programmet.
Svigerfamilien havde i øvrigt feriegaver til os. Malou og jeg fik matchende forklæder med jordbær og tøsede flæser. Det er da ret sjovt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...