søndag den 6. august 2017

Rabarbersaft og hjemmelavede is

Vi har masser af rabarber i haven og vi har slet ikke nået af bruge nogle af dem i foråret. Så en af de få solskinsdage i vores sommerferie gik Malou og jeg på rov i rabarberbedet og fik samlet os 1,5 kg. lækre sprøde jordbærrabarber-stængler.
Vi kogte saft af det hele efter denne opskrift fra Valdemarsro og en del af det har vi frosset til dejligt søde rabarber-is eller "safte-is", som Malou kalder dem.
Når vi drikker det som saft eller i danskvand blander jeg ca. 50/50 af vand og saft, men isene har jeg frosset med 100% rabarbersaft, da jeg ellers syntes, de kommer til at smage vandet.
De fine forme med kaniner er en fødselsdagsgave fra farmor og farfar og jeg ved desværre ikke, hvor de er købt. Skub-op formene er købt i Tiger sidste år.

2 kommentarer:

  1. Ej hvor lækkert, det smager så godt - og har den flotteste farve :-)

    God ide også at lave saft-is!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja de er bare rigtig gode og flotte :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...