onsdag den 10. juli 2013

Kylling med chorizo || Opskrift

Denne her variant af kylling i fad har jeg lært af min mor, der aflurede den fra noget buffet engang. Det er en lækker ret, der både går til hverdag og fest og ikke tager så lang tid at lave. Jeg varierer den ved at bruge enten ris, pasta eller frisk pasta som tilbehør. Jeg  synes alle tre ting går rigtig fint til retten og i går fik vi frisk fuldkornspasta til. Jeg har før brugt en rest pepperoni istedet for chorizo og parmaskinke fungerer også fint som topping.

kylling i fad med chorizo pølse kyllingefilet

Kylling i fad med chorizo
4 personer

Ingredienser
4 kyllingefileter
8 stykker tyndskåret chorizopølse
2 porrer
5 klumper frossen spinat
500 ml. madlavningsfløde
Salt, peber

Tilbehør: Ris eller pasta til fire personer og evt. brød eller salat

Fremgangsmåde
Tænd ovnen på 200 grader.
Rens porrerne og skær dem i ringe.
Rens kyllingefileterne og halvér dem, så der er otte ca. lige store stykker kylling. Krydr kyllingen med salt og peber og brun ved høj varme på en pande ca. 1 minut på hver side (de skal bare tage farve, ikke være gennemstegte) Læg kyllingen til side.
Svits porre i samme pande som kyllingen og tilsæt spinat, så den kan tø op. Tilføj madlavningsfløde og kog sovsen op til spinaten er tøet. Smag til med salt og peber.
Hæld sovs, porre og spinat i et ildfast fad. Herefter placeres de otte stykker kylling jævnt i fadet og der lægges en skive chorizo ovenpå hvert stykke kylling.
Steges i ovnen ved 200 grader i 30 minutter.
I mens retten er i ovnen tilberedes ris eller pasta og evt. en salat eller noget brød.

Velbekomme!

kylling i fad med chorizo pølse kyllingefilet


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...