tirsdag den 3. september 2013

Æble-hyben marmelade || Opskrift

Så er efteråret på vej og vi går ind i marmelade-sæsonen, så jeg har lavet en rigtig efterårsmarmelade af hyben og æbler. Jeg har plukket hyben på parkeringspladsen ved mit arbejde og æblerne er fra svigerforældrenes have


Æble-hyben marmelade
4 glas, ca. 1,6 kg.

Ingredienser
300 g. hyben (renset vægt)
600 g. æbler (renset vægt)
2 dl. vand
800 g. sukker
4 tsk. vaniljesukker
2 tsk. flydende Atamon

Fremgangsmåde
Rens hyben og hak dem fint eller blend dem kort. 
Kog hyben og vand under låg i 5-10 minutter.
Skræl æblerne, fjern kernehus og skær dem i små tern.
Kog hybenmos, æbletern, sukker og vaniljesukker i ca. 20 minutter uden låg.
Tilsæt Atamon til marmeladen, når den ikke koger mere.
Hæld marmeladen på kogte og Atamonskyllede glas.

Tip! Atamon kan udelades, hvis man ikke er så meget for konserveringsmidler



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...