mandag den 21. april 2014

Foråret er på vej

Jeg har nydt påskedagene i fulde drag og har bl.a. haft sandaler på for første gang i år. I dette indlæg ser jeg lidt tilbage på sidste forårs blogindlæg.


Sidste forår klippede jeg gækkebreve. Påsken lå tidligere end i år så allerede i slutningen af marts kunne jeg vise jer disse fine gækkebreve. I år har jeg ikke selv sendt gækkebreve, men jeg har modtaget dette flotte lysegrønne gækkebrev fra min venindes fire-årige søn.


I haven er rabarberne rigtig godt på vej og jeg har netop trukket de første stængler. Sidste år havde vi først rabarber tre uger senere (d. 15. maj)  pga. den lange vinter.

 

Jeg elsker rabarber og glæder mig helt vildt til at lave en masse lækkert i køkkenet. Det første jeg skal bruge rabarberne til er Rabarberkylling - ligesom sidste år.
Se mine opskrifter med rabarber her:
Rabarbertærte med kokos
Rabarberkylling
Rabarbersuppe med hjemmelavet vaniljeis
Rabarbermuffins

Jeg brød også min hjerne for at finde på en masse opskrifter med skvalderkål, så jeg kunne bruge alt ukrudtet i haven til noget fornuftigt. Det skrev jeg om i dette indlæg i starten af maj. Haven bugner allerede af skvalderkål, så måske jeg skal forsøge mig igen i år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...