tirsdag den 15. april 2014

Opstart på køkkenhaven // Kartofler i potter

Jeg går den fjerde sommer i møde som haveejer og jeg har løbende udvidet min køkkenhave. I år prøver jeg bl.a. kræfter med at lægge kartofler. I potter. For min køkkenhave består af et enkelt højbed, nogle zinkbaljer, et lille bed med bær og rabarber og et lille drivhus som blev opsat sidste år.
Klik på ordet og se mine tidligere posts om køkkenhaven, mad fra haven og drivhuset
Jeg har købt læggekartofler og forspiret dem i vindueskarmen. Jeg har glemt hvilken sort jeg købte, men de kostede 20 kr. for et net med 14 kartofler. Samtidig med, at jeg købte læggekartoflerne, købte jeg også to "PotatoPot". En spand/urtepotte af plast specielt designet til at dyrke kartofler i. Se mere her.
De kostede 45 kr., hvilket jeg synes er ret dyrt, så derfor købte jeg kun to og resten af kartoflerne bliver lagt i spande og poser. Så må jeg se, om de to PotatoPot er pengene værd i forhold til de andre løsninger.


Kartoflerne forspirede i tre uger og i weekenden lagde jeg de første af dem i jorden. De to PotatoPot har jeg sat i drivhuset, for at fremskynde processen lidt og forhåbentlig få lidt forskydning på, hvornår kartoflerne er klar til spisning. Posen (gratis shoppingbag fra Alt For Damernes Kvindeløb sidste år) står udenfor og de sidste fem kartofler er ikke lagt i jorden endnu.
Ihh, hvor jeg glæder mig til sommer og nyopgravede kartofler!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...