mandag den 30. maj 2016

Børnevenlig madplan uge 22

Jeg elsker at lave madplaner og det giver et kæmpe overskud i vores hverdag, at der kun skal handles en enkelt gang i ugen (og evt. suppleres op med frugt og mælk) 
Jeg er absolut ikke fan af, at skulle stå i Rema på vej hjem fra arbejde og finde på et sundt måltid, mens jeg mest bare har lyst til at suse hjem og kysse mine to, der eftermiddagshygger derhjemme.
Nu, hvor Malou snart er et år, så spiser hun stort set det samme som os og det skal tænkes ind i madplanen, at hun også skal spise med.
Haven bugner af rabarber (og ukrudt), så vi onsdag og torsdag skal vi have en sommerklassiker her på bloggen - Rabarberkylling.
Vi holder Malous fødselsdag lørdag formiddag til brunch, så menuen fredag aften er enkel og nem at tilberede, mens vi dækker bord og steger pandekager. Lørdag, når gæsterne er taget hjem, er energien og appetitten nok ikke til det store, så der spiser vi, hvad der er blevet tilovers fra fredag.
Søndag håber jeg, at vi kan få fyret op i grillen for første gang i år.

Mandag: Ovnbagte laksefileter, nye halve kartofler i Actifry, hollandaise og lynkogte grønne asparges
Onsdag: Rabarberkylling fra tirsdag
Torsdag: Æggekage med pølser, bacon, purløg og tomater på rugbrød
Fredag: Burgere og rodfrugtfritter
Lørdag: Burgere og rodfrugtfritter
Søndag: Grillkød, hjemmelavet kartoffelsalat, majskolber og hvidløgsbrød 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...