tirsdag den 2. januar 2018

Jul og nytår 2017

Så er juleferien ovre for vores vedkommende og vi var alle meget trætte i morges, da vækkeuret ringede.
Vi har haft nogle skønne juledage med plads til både familiehygge og afslapningsdage. Malou blev simpelthen så glad for samtlige af sine julegaver og vi havde den bedste juleaften hjemme hos os sammen med mine forældre og søskende. Vi så Disneys juleshow om eftermiddagen og både and, tilbehør og risalamande var rigtig lækkert. Min far vandt i øvrigt mandelgaven, som han oftest gør, så alt var lige som det skal være.
Malou havde sin nye hjemmestrikkede nederdel på i juledagene, så indlægget her er opdateret med et billede i brug.


Malou fik simpelthen så mange gode gaver og hun hoppede og klappede af begejstring, hver gang det var hendes tur til at åbne en gave.
Af os fik hun et Bobles rullebræt Hun fik en Baby Born dukke med tilbehør, tøj og en lille klapvogn af farmor og farfar. Mormor og morfar gav hende en svømmevest, en masse retro My Little Pony og tøj (kjole, strømpebukser og denimleggings) Moster og onkel gav hende et rigtigt striglesæt til heste og en pink hoppehest. Af faster og kæreste fik hun nattøj, undertøj og en striktrøje. Af oldeforældrene fik hun nattøj, malebog med tuscher samt blyanter og et Schleich sæt med shetlandsponyer. Min veninde gav desuden Malou en rigtig sød bog og af dagplejen fik hun en My Little Pony taske.


Jeg fik også en masse gode gaver. Jeg fik en Royal Copenhagen hvidriflet kagetallerken, mega mussel fyrfadsstager og en mega mussel skål med låg. Jeg fik en strikkebog og to romaner. Jeg fik også makeup-pensler og en eyeliner. Jeg fik et par lækre regnbukser af mine forældre og et 6 måneders abonnement til Goodie Box af kæresten.


Nytårsaften holdt vi helt nede i gear sammen med tre andre par, der alle er gravide eller har små børn. Den mindste mus var kun knap tre uger gammel!
Vi havde tjansen med dessert og natmad. Desserten var denne enormt lækre lemon cheesecake, som vi pyntede med hvid chokolade og blåbær. Til natmad og børnesnacks havde vi bagt en ordentlig stak pølsehorn efter min egen opskrift her.
Det var en rigtig hyggelig aften, Malou bad selv om at blive puttet kl. 21, vi havde en weekendseng med og hun faldt i søvn med det samme. Vi voksne holdt ud til kl. 4, hvor vi bar Malou og alle vores ting ud i bilen og kørte hjem for at sove. Det var dog en kort fornøjelse, da Malou allerede vågnede kl. 7 og selvom vi prøvede at putte hende i vores seng for at få hende til at sove lidt længere, så måtte jeg kapitulere lidt over otte og stå op med hende efter omkring tre timers søvn. Jeg fik mig dog en velfortjent middagslur senere samtidig med Malou og ellers blev det meste af dagen brugt på sofaen med tegnefilm kørende i flimmerkassen.

2 kommentarer:

  1. God jul og godt nytår :)

    Lyder som et par skønne dage og lækre gaver!

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...