tirsdag den 23. januar 2018

Min weekend

Vores weekend har indeholdt minimalt med planer og det må siges at være heldigt nok. Vi har nemlig været meget vågne både natten mellem fredag/lørdag og også natten mellem lørdag/søndag, hvor jeg kun fik sovet ÉN! time, inden jeg måtte stå op med Malou. Hun har en slem hoste, der dog heldigvis kun rammer, når hun ligger ned. Der er ingen feber og intet at mærke om dagen udover, at hun selvfølgelig er lige så træt som hendes forældre.

Fredag aften var Malou og jeg alene hjemme og Malou fik lov at bestemme menuen. Normalt vælger hun pomfritter, når valget er frit, men denne gang insisterede hun på risengrød, så det fik vi.


Da Malou var puttet fik jeg syet et sengesæt til hendes Baby Born af et lille stykke blomstret retrostof fra genbrugen. Det blev ret godt, syntes jeg og Malou blev glad for det, da hun fik det om lørdagen.
Malou hostede og sov dårligt, så jeg gik tidligt i seng og som frygtet var natten fuld af opvågninger og hosteanfald.


Vi var alle tre godt møre af for lidt søvn, da vi stod op lørdag, så morgenmaden blev klatkager lavet af resten af risengrøden. Vi havde brug for hygge og et sukkerboost til at starte dagen på. Og kaffe!!
Vi droppede den ellers planlagte tur i svømmehallen grundet Malous hoste og i stedet brugte vi formiddagen på stille leg indendøre. Malou og jeg sov en lang fælles middagslur i dobbeltsengen og eftermiddagen/aftenen brugte jeg i skønt selskab med Line og lille W. Jeg fik set deres fine nye hus og hyggesnakket med Line til langt over vores sengetid, mens Line pakkede en halv flyttekasse. Vi var ikke særlig effektive, men det var hyggeligt og tiltrængt med en lang snak.


Natten mellem lørdag og søndag fik jeg som sagt kun sovet én time, inden Malou vågnede af sin hoste og var helt utrøstelig og ikke rigtig kunne finde tilbage i søvnen. Efter at have rodet rundt i dobbeltsengen i tre-fire timer med sparsom søvn til Malou og intet til mig, stod jeg op med hende kl. 5:30 (Så tidligt er vi vist aldrig nogensinde stået op med hende før!)
Efter et par dovne timer med tegnefilm og dyner på sofaen, stod kæresten op kl. 8 og overtog tjansen og så fik jeg tre timers tiltrængt formiddagslur. Da jeg stod op gik kæresten ind og sov middagslur, mens jeg ordnede frokost og fik puttet Malou til middagslur. De rolige timer, hvor resten af huset sov lur brugte jeg på at få gjort lidt rent og ordnet vasketøj i snegletempo.
Da alle mand var vågne fra deres middagslure tog vi over til svigerforældrene og fik aftensmad. Hønsekødsuppe, tarteletter og is til dessert. Tiltrængt efter sådan en søndag i zombietilstand, hvor jeg slet ikke havde overskud til at tage et eneste billede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...