søndag den 5. maj 2013

Madplan uge 19

Madplan uge 19

Mandag: Karrysuppe med svampe og kylling hertil hjemmebagte skvalderkålsboller
Tirsdag: Hjemmelavede fiskefrikadeller med ovnkartofler, rørt remoulade og salat med frisk skvalderkål
Onsdag: Deller fra tirsdag (Jeg skal til spejder)
Torsdag: Kalkunpakker med lun kartoffelsalat og lynkogte grøntsager
Fredag: Vi griller kød (husband's choice) med grillede grøntsagsspyd og lun kartoffelsalat fra torsdag
Lørdag: Til min brors fødselsdag
Søndag: Frikadeller/karbonader med stuvet hvidkål og kartofler

Det bliver en uge i Karolines tegn. Jeg får Karolines/Arlas madplan i mail-indbakken hver torsdag, det er god inspiration til næste uges madplan. For et par uger siden blev jeg inspireret af den nemme karrysuppe, og den var superlækker, så den er røget på madplanen igen. Jeg puttede dog kun 200 g. champignon i (synes 500 g. er alt for voldsomt) og brugte tørret chili i stedet for frisk. Vi har nok til tre personer med brød til.
I denne uge frister Karolines madplan med en lun kartoffelsalat og kalkunpakker, det synes jeg lyder vildt lækkert, så det skal afprøves.
Vi håber også på, at vi kan få tændt op i Weberen igen. Den har ikke været brugt siden nytår, hvor det blæste så meget, at kullene gik ud.
Søndag skal vi have en ret, som vi desværre ikke fik lavet i sidste uge. Heldigvis var kødet i fryseren og kål/kartofler kan jo sagtens holde sig til denne uge.


Og ak ja. Haven er allerede fyldt med skvalderkål, så I år vil jeg prøve noget nyt:
If you can't beat - eat it!
Jeg har fundet en del lækre opskrifter på mad med skvalderkål, så det skal der eksperimenteres med i denne uge. Jeg skal nok dele, hvis det bliver godt.
(Og alle er velkomne til pluk-selv skvalderkåls party i haven. Anytime!)


1 kommentar:

  1. Hvor lyder det fantastisk spændende. Glæder mig til at høre om skvadderkål :)

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...