mandag den 13. maj 2013

Madplan uge 20

Madplan uge 20
Mandag: Medister og stuvet hvidkål fra søndag
Tirsdag: Grov pastasalat med tun, hjemmerørt dressing og skvalderkålsboller
Onsdag: Rabarberkylling med brune ris og grøn salat
Torsdag: Rabarberkylling fra onsdag
Fredag: Skvalderkålsboller med laks og flødeost, jeg skal afsted på spejdertur
Lørdag: Jeg er på spejdertur
Søndag: Ovnbagt fuldkornspasta med kylling hertil gulerodsråkost

Skvalderkålsbollerne er fra sidste uge, hvor jeg frøs den ene halvdel af de boller, jeg bagte. Vi kan ikke nå at spise 14 boller, inden de bliver tørre og kedelige.
Rabarberne i haven er virkelig godt på vej (og næsten en hel måned bagud i forhold til sidste år!) og det første, der skal laves af den dejlige grøntsag er en kyllingeret fra Arlas madplan, der har været gemt på min computer siden, jeg så de første rabarberknolde stikke op af jorden.
Jeg har også planer om at dele en lækker rabarbercrumble/rabarbertærte med jer her på bloggen, når der kan trækkes lidt flere rabarber.


2 kommentarer:

  1. Glæder mig til opskriften på rabarer crumble :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du også gøre. Den er bare god! ;) (Og kalorierig...)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...