torsdag den 16. maj 2013

Rabarberkylling || Opskrift

I går fik vi en lækker ret med årets første rabarber fra haven. Den smagte virkelig godt. Jeg tog udgangspunkt i Arlas opskrift, men ændrede en smule undervejs, så her får I min version.


Rabarberkylling til fire personer
300 g. rabarber
3 spsk. rørsukker

4 store kyllingefileter (Ca. 550 g.)
Salt, peber
Smør til stegning

2,5 dl. madlavningsfløde (Jeg brugte Milda 7%)
1½ spsk. honning
1/4 hønseboullionterning
½ tsk. sambal oelek (Jeg vil bruge lidt mere næste gang, da retten slet ikke blev stærk)
Salt, peber

½ dl. frisk purløg

Tilbehør: Brune ris, grøn salat

Fremgangsmåde:
Skær rabarberne i mindre stykker og drys dem med rørsukker. Lad det stå ½ - 1 time og trække.
Kyllingefileterne renses og hver filet deles i tre stykker. Drys med salt og peber. Brun kyllingen i smør på en pande i ca. 1 minut på hver side.
Placer kyllingen i et ovnfast fad.
Rør madlavningsfløde, honning, boullionterning (smuldret), sambal oelek, salt og peber godt sammen.
Put rabarber på kyllingestykkerne og i fadet (undlad at bruge væsken fra rabarberne) og hæld flødeblandingen over. Drys med grofthakket purløg. Jeg brugte kinapurløg fra haven.
Steg rabarberkyllingen midt i ovnen ved 200 grader i ca. 35 minutter eller til kyllingen er gennemstegt.
Serveres med grøn salat og brune ris.



1 kommentar:

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...