torsdag den 27. december 2012

En strikket butterfly...

...lavede jeg til manden min i julegave. Jeg var meget spændt på, om han ville synes, at jeg var totalt skør eller om han ville synes om den.
Resultatet af strikkeriet ses her:



Jeg har lavet den med almindelig elastik, da jeg som sagt, var meget i tvivl om, hvad manden ville sige til det, og derfor ikke ville bruge de store summer på projektet.
HAN ELSKER DEN! Og han har allerede bestilt en mere i rød, så nu må jeg i gang med pindene igen.

Butterflyen er strikket på pind 3 i bomuldsgarn. Jeg slog 70 masker op og strikkede 6 cm retstrik og lukkede af i ret. Derefter foldede jeg det strikkede stykke og syede det sammen, så det dannede en ring.
Jeg rynkede butterflyen midt på og syede sammen. Jeg målte et stykke 6 mm. elastik af og syede det fast midt på bagsiden af butterflyen (hvor båndet kan dække sammensyningen)
Herefter slog jeg 6 masker op på pind 3 og strikkede 8-10 cm til det lille bånd rundt om det store stykke. Jeg foldede båndet rundt om butterflyen og syede det fast på bagsiden.

Inspirationen kommer fra denne hæklede butterfly, men jeg er ikke så god til at hækle, så den måtte blive i strik... Jeg kan nu se, at jeg har rynket min butterfly omvendt af DIY'en, men det er vel en smagssag?!


2 kommentarer:

  1. Hej.
    Jeg har strikket magen til din.
    Dog når man tager den på, så falder siderne fremover. Lidt somom de er for tunge.
    Gør dine også det?
    Hvordan kan de mon stives af så de ikke gør det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du syer pap ind i mellem, så det kan afstive den :0)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...