fredag den 3. april 2015

Bananmuffins || Opskrift

Da jeg pustede æg, ville jeg gerne bruge noget af æggemassen istedet for at smide den ud, så jeg besluttede mig for at bage bananmuffins.


Bananmuffins
18 stk.

Ingredienser
3 modne bananer
285 g. hvedemel
120 g. brun farin
2,5 spsk. honning
2,5 tsk. bagepulver
1 dl. solsikkeolie
100 g. hakket mørk chokolade
100 g. hakkkede hasselnødder
3 æg

Bananerne moses godt med en gaffel og røres sammen med de øvrige ingredienser.
Fyldes i 18 muffinforme og bages ved 180 grader i 20 min.

De her muffins er rigtig nemme at lave og holder sig lækre og fugtige længe pga. bananen. De er også gode at fryse.

4 kommentarer:

  1. Uh, det er en klassiker af den bedste!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en skøn klassiker og den er også god at bage i en rugbrødsform som en lille kage.

      Slet
  2. Mmm, de ser virkelig gode ud. Tror snart, jeg skal bage igen :-)

    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, de blev også rigtig gode! :) Vi havde nogle med på bilturen til Berlin og resten røg i fryseren.

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...