torsdag den 30. april 2015

Projekt børneværelse - part 1

Mavsen vokser og kalenderen siger 6 uger til termin. Udstyrsmæssigt er vi stort set klar til baby, men alle tingene står pakket i poser og kasser i kælderen, fordi vi er ved at renovere børneværelset.
Det har som sådan hele tiden været planen at renovere værelset, når vi skulle bruge det. Så vi har egentlig vist det i små fire år. Alligevel, er handy-manden først gået i gang med projektet her 1,5 måned før termin.

Lige nu mangler der både vægge, gulv og loft i børneværelset
Den hormonbetingede "rede-bygger-trang" har længe eksisteret hos mig og jeg har skiftevis været tålmodig, hidsig, grådkvalt og meget U-tålmodig i forhold til omtalte projekt. Intet af det har virket. (hysterisk, råbende og grædende gravid får altså ikke sin vilje herhjemme)

Børneværelset skal her i starten kun bruges til pusleplads, da baby skal sove inde hos os de første måneder. Puslepladsen har vi desværre ikke plads til, hverken i soveværelset eller på badeværelset.
I min hormon-fyldte gravid-hjerne er det verdens undergang, hvis værelset ikke er klar, når baby kommer, men kæresten mener, at baby nok skal klare sig alligevel...

Nu er vi kommet frem til et kompromis, så vi undgår flere tårefyldte episoder:
  1. Jeg har fået puslekommoden sat midlertidigt op inde i stuen (købt, slæbt og samlet af kæresten), så jeg kan få vasket babytøj, stofbleer mv. og gøre klar til baby.
  2. Jeg skal lade være med at nævne projekt børneværelse 100 gange hver dag og lade kæresten færdiggøre projektet i hans tempo.
Men sagt mellem os herinde, så må han altså gerne skynde sig at blive færdig ;)

Vi er endt med denne puslekommode efter lang tids søgen. Puslekommode "Nelly" fra Babysam. 1600 kr. 1000 kr. (På tilbud på hjemmesiden indtil d. 3. maj 2015)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...