torsdag den 23. april 2015

Fryseren fyldes til den første tid

Rigtig mange har anbefalet mig at fylde fryseren godt op med nemme aftensmåltider til os selv og kage til barselsgæster til de første barsels-uger, så vi kan koncentrere os fuldt ud om den lille ny.
Jeg elsker at forberede mig, så jeg har faktisk set lidt frem til denne øvelse. Planen er ikke at bruge flere dage på at stå i køkkenet, men at lave dobbelt- eller trippelportioner til aftensmad, når jeg alligevel står over gryderne.
Heldigvis er det sommer, når baby-pigen kommer til verden, så jeg regner også med, at vi skal spise masser af grillpølser med købt kartoffelsalat :) Det kan kæresten vist lige overskue på egen hånd.

Indtil videre har jeg allerede fyldt lidt i fryseren:
Bananmuffins - opskrift her
Pirogger med oksekødsfyld
Æbleboller - opskrift her
Æblemos til gammeldags æblekage

Planen er derudover at få lavet:
Lasagne
Frikadeller (tænker både kylling, svin og okse) - opskrift her
Kødsovs
Madtærter (f.eks. broccoli/bacon og porre/skinke) - opskrift her
Chokolademuffins - opskrift her

Har I andre gode forslag til fryseegnede retter eller kager?

4 kommentarer:

  1. Jeg har før frosset chili con carne, hvilket har fungeret fint. Men om alle bryder sig om det (når der er bønner i) ved jeg ikke. Jeg synes slet ikke, det blev dårligt af at blive frosset.

    Ellers kan du overveje:
    Pizza
    Pølsehorn
    Kylling i karry
    Supper
    Kanelsnegle/gifler
    Pizzasnegle
    Brownie
    Chokorug (sådan nogle minirugbrødsboller med chokolade i)
    Knækbrød

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for alle de mange forslag! Jeg må vist anskaffe mig en større fryser... hihi! :D

      Slet
    2. Haha, du har da både fryser ovenpå og i kælderen. Men ja, jeg kender ALT til for lidt fryserplads. Det lider vi kronisk af hjemme hos os ;-)

      Slet
    3. Altså har frysere ikke en tildens til altid at være fyldte, så der ikke er plads til mere?! :D Uanset om man har en eller flere... haha :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...