fredag den 5. august 2016

Vores ferie på Rhodos

Så blev det hverdag igen og det danske sommervejr er endnu engang tvivlsomt, men jeg drømmer mig tilbage til vores dejlige ferie i varmen på Rhodos. Nøj, hvor kunne jeg godt drikke et glas koldt hvidvin ved sådan en pool lige nu!

Malou brugte meget tid på at lege med isterninger i skyggen
Der var en lille legeplads på hotellet og der tilbragte vi ofte lidt tid om eftermiddagen
Vi boede i Ixia, Ialyssos på den vestlige side af øen. Det blæser en del på denne side af øen, men for os var det faktisk bare et plus med lidt luft, for 35 graders varme kan godt være ret trykkende. Man skal dog lige holde øje med sine oppustelige badedyr, chipsposer og andre lette genstande.

Pga. vinden er der stort set altid ret store bølger ved stranden. Desuden bliver der hurtigt dybt og stranden er dækket af småsten og ikke sand. Stranden er perfekt for store børn, voksne og windsurfere, men vi valgte, som de fleste andre småbørnsfamilier, at tilbringe tiden ved hotellets pool i stedet.

Stranden ved Ixia
Hotellets ene børnepool. Vi lå oppe i græsarealet til højre i billedet næsten hver dag. Der var god skygge fra palmerne, legepladsen var også deroppe og Malou kunne ikke lige skvatte i poolen i et uopmærksomt øjeblik (min store frygt)
Byen vi boede i havde ikke det store at byde på, der var en del restauranter og nogle kiosker. Vores hotel lå lige ud til en stor hovedgade, hvor der kørte rigtig mange biler og turistbusser, så der var ikke de store muligheder for hyggelige gåture.

Lille gåtur i byen for at tjekke området ud
Vi havde købt All Inclusive og det var vi glade for, når byen ikke var mere spændende. Det passede os perfekt, at maden altid var tilgængelig i buffeten i det øjeblik vi satte os i restauranten og Malou fik smagt en masse forskelligt fra buffeten. Hvis den første tallerken ikke smagte, kunne vi altid gå op og finde noget andet. Hun var især helt vild med deres vandmelon.
Drikkelse, snacks og is var også med i All Inclusive og det nød vi godt af både ved poolen om dagen og om aftenen på altanen, når Malou var puttet. Det passede os perfekt på denne ferie, når vi ikke havde de store planer om at forlade hotellets område.

Vi hyggede med spil og øl/drinks på altanen de fleste aftener, når Malou var puttet
Jeg stornød masser af disse. Den græske iskaffe var perfekt i varmen.
Vi lejede bil en enkelt dag og kørte til "De 7 kilder". Det var en ret stor skuffelse. Det er et meget bakket terræn, der hverken egner sig til klapvogn eller små 1-årige ben. Gudskelov, havde jeg taget viklen med, så Malou røg på ryggen. Det var godt nok varmt!
Vi gik igennem en meeeeeget lang, smal og helt mørk tunnel, og så skulle vi eftersigende blive 10 år yngre. Det var heller ikke specielt børnevenligt, Malou tog det ganske fint, men en større dreng foran os gik i panik og vi måtte alle prøve at klemme os sammen, så han kunne komme ud.
Malou var til gengæld vild med ænderne i søen og påfuglene, der gik frit omkring. Vi spiste frokost på den lille restaurant på stedet. Det var ok mad, men ikke noget specielt.

Malou på ryggen i viklen ved De 7 Kilder med en gnavebolle fra morgenbuffeten
Så er udgangen endelig i syne. Der løber vand i bunden af tunnelen, så turen tages i bare tæer
Malou var meget fascineret af de store påfugle. Desværre var der ingen af dem, der "foldede" halefjerene ud.
Om eftermiddagen kørte vi ind til Rhodos by (ca. 4-5 km. fra vores hotel) og gik en tur i den hyggelige (men utroligt turistede) gamle bydel og spiste aftensmad på en rigtig hyggelig restaurant, hvor vi fik traditionel græsk mad.

Vi sad i skyggen på en tagterrasse og spiste aftensmad i den gamle bydel.Malou var meget interesseret i aktiviteten på torvet nedenfor.
Havnen og et kig til bymuren rundt om den gamlebydel

1. Det lyder som en hyggelig ferie. Må jeg spørger ind til "underlaget" i jeres Klapvogn? Vi har nemlig problemer med at vores datter bliver helt våd på ryggen, når hun ligger i vores, så tænkte om du havde lavet en form for overtræk fordi i havde samme problem?

1. THej Trine,
      Mange tak :)
      Det er bare et helt almindeligt stræklagen til en barnevognsmadras. Jeg ville egentlig have lavet huller til selen, inden vi tog afsted, men nåede det aldrig og det fungerede også helt ok uden.
      Jeg synes, ligesom dig, at der godt kan blive klamt og fugtigt i sådan en klapvogn om sommeren, og da Malou også sov lur (2-3 timer) i den hver dag, var det rigtig fint med noget, der kunne suge fugten.

2. Super tak for svaret, det havde jeg slet ikke tænkt på, som en løsning, det prøver jeg

3. Det ser ud som en god ferie, all inclusive er bare så dejligt nemt :-)

1. Tak, ja det er altså rart :)

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...