tirsdag den 22. januar 2013

Lækre havregrynskiks

I dag blev jeg inspireret af denne blog ,Valdemarsro, til at lave havregrynskiks. Det fede ved opskriften er, at ingredienserne er noget man allerede har i køkkenet (for det meste i hvert fald...)


Kiksene blev superlækre og prikken over i'et var en klat hjemmelavet dronningesyltetøj fra i lørdags. Mums! Kæresten har godkendt dem med kommentaren "Ja, de er gode, men hvorfor har du ikke lavet flere?" Hvis man synes 25 kiks ikke er nok, ja så må de smage godt!
Jeg fulgte stort set opskriften, men da jeg ikke har ølandshvede (eller ved, hvad det er) brugte jeg 1 dl. hvedemel og 1 dl. grahamsmel (i stedet for 2 dl. ølandshvede), som der bliver foreslået i en af kommentarene. Jeg fik desuden 25 kiks ud af opskriften, selvom opskriften var til 15 kiks. Da jeg går ud fra, at mine kiks så er mindre, så gav jeg dem 13 minutter i ovnen i stedet for 15 min. og det passede perfekt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...