mandag den 14. januar 2013

Ugens madplan


Med et nyt år kommer somregel et forsøg på at ændre vaner til det bedre. Således også i parcelhuset. Vi skal være bedre til at planlægge aftensmad og handle ind ad færre omgange. (Bedre planlægning skal forhåbentlig også udmunde i lidt sundere og mere gennemtænkte retter)
Nå men, det er gået meget godt den første halvanden uge, som er gået i det nye år, og nu er det tid til madplan ala uge 3, der da lige skal deles med jer :)

Mandag: Fuldkornspasta med grøntsager, flødeostsauce og kyllingestykker
Tirsdag: Kartoffelpizza med grøn salat
Onsdag: Salat med tun, æg og bønner (og pasta/groft brød til manden)
Torsdag: Helstegte kyllingefileter med squash/gulerod ”spaghetti” og guacemole (og groft brød til manden)
Fredag: Hjemmelavede forårsruller med brune ris og grøntsagsstave
Lørdag: Mandelkyllingelår med svamperisotto og grønt (Lines opskrift)

I dag har jeg handlet til seks ud af syv dage i Netto for 570 kr. (Inkl. morgenmad og madpakker) Søndag ved vi ikke helt endnu, hvad vi skal, så den er åben endnu, måske står den på rester fra ugens løb. Men seks dages planlagt menu er altså langt bedre end "dag til dag"-planlægning, som vi desværre var blevet rigtig slemme til. Vi får desuden også brugt alt det, vi køber og smider stort set ikke noget ud! (Ja, i hvert fald i de første to uger af 2013...)

Her til aften fik vi en ny ret Fuldkornspasta med grøntsager, flødeostsauce og kyllingestykker og det er ikke sidste gang vi prøver den. Det var meget nemt, hurtigt og ikke mindst LÆKKERT!
Nu vil jeg sætte mig med en kop cappuchino og se den nye krimiserie Dicte på TV2.

3 kommentarer:

  1. Mmmm. Rigtig lækker madplan. Og hold da op, du har handlet billigt ind :-) Synes altid, det bliver smådyrt, selvom jeg handler ind til flere dage på en gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har jo lært at lave madplan af en rigtig ekspert ;) Vi havde selvfølgelig nogle af tingene i forvejen, men så har jeg til gengæld købt store pakker kød og puttet i fryseren, så det går nok lige op. Jeg glæder mig til at prøve lørdagens menu, det er en opskrift jeg fandt på din blog. Synes det lyder smart, at lave risotto af almindelige grødris, dem har vi nemlig mange af :)

      Slet
  2. Det er også smart med madplaner. Eksperten må selv til at i gang, ellers er det jo ret utroværdigt ;-) Risotto er sååå godt, og grødris kan sagtens bruges. Mums!

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...