onsdag den 6. maj 2015

Store Bededag

Min Store Bededag blev i år brugt på at gøre klar til baby.
Jeg brugte flere timer på at få sorteret alt tøjet. Vi har fået rigtig meget brugt tøj forærende af venner og kolleger og jeg har også selv købt lidt nyt og lidt brugt. Samtidig har de kommende bedsteforældre også suppleret den lille dames garderobe med fine nye sager allerede.
Jeg kunne hurtigt se, at vi havde AAALT for meget tøj. Så jeg endte med at frasortere en hel affaldssæk i str. 56, 62 og 68, som jeg forærede væk til én i min Facebook-terminsgruppe, der ikke har så mange midler.

Jeg fik vasket de allerførste maskinfulde af bittesmå strømper og søde minikjoler. Hvem havde troet, at det at vaske tøj, kunne være så stor en fornøjelse? Jeg fik også vasket sengetøj, stofbleer og et par bamser og jeg føler mig allerede meget mere baby-klar, selvom det er lidt fjollet. Det er jo bare vasketøj...


Jeg stegte også en ordentlig portion kyllingefrikadeller til fryseren, så der er lidt nem aftensmad til den første tid efter fødslen.

Kæresten skulle egentlig have fortsat "projekt børneværelse", men vi blev brændt af, af Stark, der havde lovet at levere byggematerialerne senest torsdag. Så vi måtte ringe rundt fredag morgen, for at aflyse den hjælp, vi var blevet tilbudt af søde venner. Øv altså!

Vi stod så med en stor okseculotte til grillen, der skulle have mættet de sultne håndværkere, og tænkte, at den kunne vi altså ikke spise alene. Vi tog derfor stegen med til Kerteminde, hvor mine svigerforældre har campingvognen stående og nød en lun eftermiddag, mens der blev tændt op i grillen. Stegen var rigtig god og vi afsluttede aftenen med et spil Matador. Det blev ret sent, for kæresten nægtede at tage hjem, før spillet var vundet og alle - undtagen ham - var gået konkurs. Han er det vildeste konkurrence-menneske ;)

2 kommentarer:

  1. Haha, min kæreste er også konkurrence menneske, selv i brætspil :P

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, det er lidt belastende, når man ikke bare kan spille "for sjov" ;)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...