onsdag den 27. maj 2015

Strikkede babyveste

Jeg er nybegynder ud i strikkens verden, men jeg synes det er så hyggeligt. Jeg har dog haft en tendens til ikke at få færdiggjort mine strikkeprojekter. Således lå der altså fem små veste og en djævlehue i min strikkekurv, der bare lige manglede sammensyning og knapper.

Det er der nu gjort noget ved!


De er strikket i flere forskellige garnkvaliteter og i forskellige størrelser. Jeg er blevet vild med Stof og Stils bløde Baby Wool. Det strikkede får en helt fantastisk blød kvalitet, når det er vasket og så kan de maskinvaskes på uldprogram.
De to lysegrå og den mørkelilla er strikket i Baby Wool, den mørkegrå er strikket i almindelig uldgarn (og ret upraktisk til baby, fordi den kun kan håndvaskes) den lilla vest og huen er strikket i bomuldsgarn.
I første omgang er de til babyen i maven, men da hun bliver et sommerbarn, er det ikke sikkert, at vi får brug for alle vestene. Alternativt må de ryge i bunken med barselsgaver, hvor sådan en hjemmestrikket vest plejer at være et hit.


Opskriften på babyvesten er herfra og djævlehuen er herfra

1 kommentar:

  1. Den model strikkede jeg i lanolin garn til vores førstefødte for 38 år siden. Den har sådan en god pasform. :-) en kommende bedstemor

    SvarSlet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...