lørdag den 4. juni 2016

Det vil jeg gerne nå i juni...

Vi er allerede et par dage inde i juni måned og sommeren er for alvor kommet til Fyn. Nu, hvor det gode vejr er over os, så popper der tusind ideer op i mit hoved, om ting jeg gerne vil nå inden sommerferien. Jeg har derfor kreeret en lille liste, efter inspiration fra Line, der på sin tidligere blog gjorde det meget.

I juni måned vil jeg gerne nå at...

  • Drikke store mængder af hjemmelavet iskaffe. Jeg er især glad for denne opskrift med et godt skvæt vaniljesirup i. 
  • Spise mig mæt i koldskål og gerne den hjemmelavede af slagsen. 
  • Lege med vand i haven sammen med Malou.
  • Købe en ny sommerhat til Malou, da ingen af de tre (!) modeller vi har passer særlig godt.
  •  Komme en smule mere i haven end jeg har nået i maj, for at ordne drivhus, køkkenhave og blomsterbede.
  • Holde 1 års fødselsdag for Malou. Det er så stort og slet ikke til at forstå, at min lille mus allerede er et helt år...
  • Nyde store saftige jordbær fra haven. De er allerede godt på vej og jeg håber, at jeg i år, når at plukke dem før solsortene.
  • Tage på en heldagstur til en dyrepark eller et sommerland med manden og datteren og måske nogle gode venner.
  • Få ryddet op i Malous garderobe og få lagt alt tøjet i str. 68 og 74 væk, for tøsen er nu officielt rykket i en str. 80. 
  • Spise aftensmad i skyggen på terrassen. Gerne med grillen tændt og manden som kok.

I går spiste Malou og jeg tøsemiddag på terrassen, mens far var til fodbold. Jeg elsker, at spise
udenfor og håber på mange gode sommeraftener i juni, så det kan lade sig gøre. 
Vi har allerede leget med vand et par gange og uanset om det er badekarret eller en skål med vand,
så er det et hit hos den lille frøken.
Sommerhatten på billedet er en af de nævnte tre og ja.... den er arvet, pasformen er dårlig og
falder absolut ikke i moderens smag.

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige ting du har på listen. Jeg sidder netop og brygger på et lignende indlæg. De skal nemlig også fylde lidt på den nye blog :-)

    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er så hyggeligt at læse med og få inspiration på den måde

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...