onsdag den 22. juni 2016

Rabarber-mojito || Opskrift

En kollega tippede mig om, at jeg kunne bruge rabarbersaft i min Mojito. Det synes jeg lød som en ualmindeligt god ide og dét var det også! Jeg lavede den i lørdags og overvejer at gentage succesen i den kommende weekend.
Derfor - en tøset drink fra mig til jer, selvom det kun er onsdag. Se lige den fine pink farve, drinken får.


Rabarber-mojito
1 drink

Ingredienser
1,5 dl. rabarbersaft (Jeg plejer at bruge denne opskrift)
0,5 dl danskvand
2 cl. hvid rom
10-12 friske mynteblade
4 isterninger
1/4 lime

Fremgangsmåde
Skær lime i både, pluk myntebladene fra stilken og mos dem godt sammen med rom. Knus isterningerne og kom dem ved.
Hæld rabarbersaft over og rør forsigtig rundt. Top med danskvand. Voila! Et styks fin pink lørdagsdrink, der kan nydes i solen på terrassen eller indendørs i læ for regnen, som jeg gjorde i lørdags.

Alt efter hvor stærk din rabarbersaft er og hvor meget rabarbersmag man ønsker, kan danskvand udelades eller opjusteres.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud! En perfekt sommerdrink :-)

    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja, den er helt eminent til denne årstid :)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...