torsdag den 16. marts 2017

Ebay-fund | Kageudstikkere med tal

Når man handler på Ebay, skal man være på forkant med tingene. Der er nemlig oftest omkring seks ugers leveringstid på varerne. Derfor har jeg netop klikket dem her hjem.


Jeg har længe overvejet at bage småkager formet som 2-taller, når Malou har fødselsdag til juni. Jeg syntes, det kunne være et hyggeligt og sødt lille element, med sådan et fad 2-taller på bordet til en to års fødselsdag.
Jeg overvejer også, at bage 2-tals kiks til dagplejen, som Malou kan "dele ud" på sin fødselsdag. Der er ikke nogen sukkerpolitik i hendes dagpleje, men jeg ser ingen grund til at fylde de små med kage, så længe de bliver ligeså begejstret for figenstænger og boller med smør. Malou er faktisk ikke engang særlig vild med kage og vil hellere have frugt eller kiks.
De vil sikkert også egne sig rigtig fint til at udstikke tal i fondant eller marcipan, hvis man vil dekorere en kage med tal.
Jeg har købt alle tallene (0-9) i en samlet pakke, men de kan også købes enkeltvis. Tallene er ca. 7 cm. høje.
Jeg har også luret lidt på hele alfabetet (det amerikanske) i en fin lille kasse til ca. 38 DKK, men bogstaverne er kun 2,5 cm. høje, så det ville blive nogle ret små småkager. De vil sikkert passe rigtig fint til at udstikke i fondant eller marcipan.

OPDATERING: Sættet lever desværre slet ikke op til forventningen. Udstikkerne er meget små og tallene er ikke pæne. F.eks. er 2 og 5 den samme udstikker. Jeg købte i stedet en udstikker på www.bagetid.dk, der passer perfekt i størrelsen til kiks og småkager.

2 kommentarer:

  1. Hvor billigt for sådan et sæt :-) og rigtig god idé!

    Gik jeg kunne spise mit barn af med frugt eller kiks, han har desværre lært hvad kage af ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig ikke dyrt. Én enkelt form koster 30 DKK i Danmark ;)
      Jeg bliver nogen gang lidt i tvivl, om hun virkelig ER mit barn, når hun sådan takker nej til kage! ;D

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...