onsdag den 22. marts 2017

Min weekend

Manden tog afsted på spejderløb fredag morgen og var væk hele weekenden.
Fredag eftermiddag gik Malou og jeg en tur i regnvejr op for at købe aftensmad og fredagsslik. Malou elsker at sidde i klapvognen, så da jeg sagde, at vi skulle cykle op at handle, så insisterede den lille dame på, at vi skulle tage klapvognen i stedet. Så vi tog klapvognen og regntøjet frem og så kunne vi jo passende få hoppet i et par vandpytter på vejen.
En lille sidebemærkning: Jeg syntes, det er rigtig vigtigt, at barnet får medbestemmelse i nogen grad, naturligvis reguleret efter rammer og alder. Andre mener, at jeg lader Malou bestemme lidt for meget. Nutidensmor beskriver det så fint i dette indlæg, der indeholder mange af de samme tanker, som jeg selv er begyndt at have, nu hvor Malou bliver større og mere selvstændig. For der er faktisk tanker bag de fleste situationer, hvor jeg lader Malou bestemme noget - også i fredags, hvor hun gerne ville gå tur med klapvognen i stedet for at cykle.

Lørdag formiddag fik vi bagt en masse cookies. Jeg skulle nemlig også afsted på samme spejderløb som manden og stå på post hele lørdag nat. For at holde sig vågen så mange timer, så skal der lidt sukker og forkælelse til og kagerne faldt også i god jord hos de andre. Malou fik også en portion cookies med hjem til mormor og morfar, hvor hun skulle overnatte. Vi bagte dobbeltportion af disse cookies, dog uden nødder. Jeg lavede dem ca. halv størrelse af opskriften og vi fik derfor omkring 50 stk. i alt. De blev kanon gode og skal helt sikkert bages igen!
Malou vil så gerne hjælpe i køkkenet og selvom det er noget mere besværligt og alting tager længere tid, så er det virkelig hyggeligt at have hende med. Jeg øver mig hver eneste dag i at have tålmodighed nok til, at hun kan være med i køkkenet. Det er vigtigt for mig, at hun føler sig forstået og får den opfattelse. at jeg gerne vil have hende med. Hun bliver så stolt over sine egne evner, når hun er med til at bage eller lave mad og det er helt sikkert alt rodet og den ekstra tid værd.


Efter middagsluren blev Malou hentet af morfar og jeg blev hentet af to spejdervenner, så vi kunne komme afsted mod posten. Vi fik bygget en rigtig god post op med minigolf-tema. Spejderne skulle selv bygge deres egen golfkølle. Posten var åben fra kl. 1 - 4:30 og da de sidste spejdere var ude af vagten, fik vi hurtigt pakket sammen og kl. 6:30 var alt ryddet op og vi kunne køre hjem i vores egne senge og sove. Da havde vi været vågne hele natten.

Det er svært at tage billeder om natten, men vi fik bygget nogle rigtig fine minigolfbaner på posten og så skulle spejderne selv lave en golfkølle af træ og kulsø
Malou hjælper morfar med at give hestene halm
Jeg fik en god lang lur fra ca. kl. 7:30-13 og da Malou kom hjem igen ved 15-tiden havde jeg både fået en portion "morgenmad", et bad, lavet syltede rødløg og pakket lidt ud.
Resten af dagen sumpede vi på sofaen med frugt og kiks og Malou fik også fyldt hele stuen med legetøj.
Manden kom hjem senere på eftermiddagen, endnu mere træt end jeg, så efter at have kysset og krammet begge sine piger, smuttede han ind i soveværelset for at få et par timers søvn. Heldigvis havde vi sørget for, at der var handlet til ristede hotdogs til aftensmad. Det smagte skønt og er noget vi får alt for sjældent. Jeg er især helt vild med at bruge syltede rødløg som topping (jeg bruger denne opskrift)

Glad for at være hjemme igen
Lækker aftensmad
En skøn og anderledes weekend, end vi er vant til. Førhen fyldte spejder næsten alle mine weekender. Efter jeg har fået barn, er det sjældent jeg er afsted, men så nyder jeg det også lidt ekstra. Jeg elsker spejderlivet, men lige nu fylder familie og barn mest. Nogle gange kan de to ting kombineres (som her, hvor vi havde Malou med på sommerlejr) og andre gange, er det ikke optimalt, f.eks. at have et barn med på post midt om natten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...