tirsdag den 28. marts 2017

Min weekend

Fredag aften var jeg afsted til Nik og Jay koncert med fire veninder. Vi startede aftenen med at spise på UBN i Odense. Jeg fik en rigtig lækker bacon/cheese burrger med fries og en god rødvin til.
I min hast for at komme ud af døren havde jeg glemt min billet hjemme på køkkenbordet, men det søde og servicemindede personale på UBN formåede at printe en ny til mig!! Pyhh... Jeg nåede næsten at gå i panik og så for mig, hvordan jeg måtte skippe burgeren for at tonse de fire km. hjem på cykel for at hente den.


Efter middagen spadserede vi over til det nye koncerthus ODEON. Pga. ombygningen af Thomas B. Thriges Gade er der afspærret byggeplads på hele den ene side af bygningen og vi kunne derfor ikke finde indgangen, da vi kom fra byggepladssiden. Vi endte med at gå ned af rampen til p-kælderen og benytte den indgang, der er nede i p-kælderen. Jeg ville ellers gerne have set den flotte indgang til koncerthuset og det lysende ODEON skilt, men det må vente til en anden gang.
Inden koncerten fik vi købt os en cider og vi fik alle fem shoppet ens Nik og Jay merchandise t-shirts til overpris. Vi havde t-shirtsene på hele aftenen - også i byen senere. Sikke et syn, men vi havde det SÅ sjovt over det.
Koncerten var fantastisk! Lyden var god, stemningen hos publikum var fantastisk og man kunne virkelig fornemme, hvor meget både band og Nik og Jay nød at spille for os. Det var første koncert i deres tour, så de gav den virkelig max gas med både nye og gamle hits.
Vi havde ståpladser lige foran scenen og der stod kun en (kedelig) mor og hendes teenagedatter foran mig. Hende moren var tårnhøj (jeg er ret lav) og stod stille som en statue, imens hun filmede og tog billeder konstant. Jeg kunne liiige se over hendes skuldre, men måtte skifte side alt efter hvordan hun holdt sin mobil, for den var lige i mit synsfelt. Slip nu de mobiler og vær tilstede i nuet!!
Jeg fik selv taget et par enkelte billeder i starten af showet og ellers lå min mobil pænt i lommen, så jeg kunne skrige, synge og danse ubesværet.
Efter en kanon koncert tog vi videre i byen, hvor vi fik et par drinks, lidt shots og dansede.

Verdens største Le kLint lampe pryder forhallen i ODEON


Lørdag morgen tog manden tidligt afsted, så han vækkede mig 7:45. Jeg var træt, men var heldigvis ikke mærket af gårsdagens alkoholindtag.
Malou og jeg hyggede med sen morgenmad, en stor kop kaffe og et langt bad. Malou syntes, det er så sjovt, når vi er i bad samtidig. Hun sidder i sit lille badekar og jeg står i bruseren. Jeg syntes, det er genialt, fordi man slår to fluer med ét smæk. Vi bliver begge rene og jeg skal ikke skynde mig helt vildt og overveje, hvilke katastrofer tumlingen kan nå at lave, mens jeg står plaskvåd under bruseren.
Farmor og farfar kom et smut forbi, mens vi var i bad. Det passede egentlig meget godt, for så kunne de få Malou tørret, cremet og givet rent tøj på, imens jeg selv gjorde det samme. Jeg kvitterede med en kop kaffe, som tak for hjælpen.
Lige inden Malous middagslur tog jeg over til min veninde med Malou og barnevognen. Mens hun sov en god skraber i vognen, fik vi gang i et bål og lavede snobrød og popcorn med hendes to børn og deres to venner. Da Malou vågnede lavede jeg et snobrød til hende og alle fem unger legede sammen ude i haven. Jeg elsker altså de her lune forårsdage, hvor man kan sidde udenfor.


Spejdermoren måtte lige fotodokumentere Malous første snobrød
Søndag formiddag tog samme veninde og jeg med alle tre børn i Børnebyen i Vollsmose. Det er nok fem år siden, jeg var der sidst (det var dengang jeg arbejde som medhjælper i en børnehave). Der er sket rigtig meget med området siden. Alle dyrene er blevet fjernet (jeg håber, de kommer igen) og mange af legeredskaberne er revet ned og erstattet af nye. Der er stadig gang i mange projekter derude og flere steder er der tomt og ligesom gjort plads til noget nyt.
Det er et kæmpe stort område (ca. 7 hektar) med forskellige legepladser, bevoksning, små høje, borde/bænke sæt, bålpladser, gynger og en svævebane. Vi var faktisk de eneste derude og selvom, der er stor forskel i børnenes alder, så hyggede alle tre sig rigtig meget.
Vi havde taget madpakker med og da det blev tid for Malou at sove middagslur, så tog vi hjem. Det er helt klart et sted vi skal besøge igen.





Om eftermiddagen hyggede vi flere timer i haven og sandkassen. Det har altså bare været så lækkert vejr i Odense hele weekenden!
Da det blev aften hjalp Malou endnu engang med at lave aftensmaden. Hun er den sødeste og mindste kok, jeg kender. Jeg gad godt selv, at have hendes iver for at lave mad hver eneste dag.
Sikke en lang smøre jeg fik skrevet denne gang! Tak, fordi du læste med :)

Ja ja, vi skal nok få slået det græs inden længe ;)
Kartofler, pastinakker og gule rødbeder i Actifryen. Den lille hjælper tilføjer gavmilde mængder timian.

4 kommentarer:

  1. Det er så hyggeligt at følge med i jeres liv med de her indlæg :-)

    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Savner dog at nævne dig i dem <3 <3

      Slet
    2. Du får ikke lov at nævne andet om et par måneder. Jeg booker mig ind hver weekend <3

      /Line

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...