tirsdag den 14. marts 2017

En tur ved tandlægen

Vi får besøgt en masse læger for tiden. I dag var vi ved tandlægen, fordi Malou slog et lille stykke af sin øverste venstre fortand i lørdags, da vi var i zoo. Den uopmærksomme mor opdagede det først, da vi var kommet hjem og skulle børste tænder inden sengetid. Jeg havde godt bemærket, at hun var faldet og havde bidt sig lidt i læben derude, men ikke noget, der gjorde hende ked af det, så jeg havde ikke overvejet at tjekke tænderne.
Det er heldigvis bare et lille stykke og det hele så fint ud. Ingen løse tænder, misfarvninger eller tandbylder, så vi håber, det forbliver sådan. Malou fik slebet tanden lidt, for den var blevet lidt skarp, der hvor det lille stykke, er røget af.
Malou tog det hele i stiv arm og fik en lille dinosaur til at aflede opmærksomheden.
Hele vejen derhen i bilen talte hun om, at hun skulle til ørelæge. Hihi, der har vi vist været en del på det sidste.

4 kommentarer:

  1. Æv hvor uheldigt, men godt der ikke skete mere. Min største frygt er bare at der sker noget med Johans tænder, især de blivende, har selv slået en fortand ud engang, aaav det er ikke sjovt og træls resten af livet at den skal laves i ny og næ!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtig uheldigt, men heldigvis ikke særlig meget. Jeg måtte desværre ikke få lov til at tage et billede af tænderne for Malou, så jeg kan ikke vise jer det.
      Pyh, det lyder ikke rart. Jeg er også rigtig bange for, at hun skal ødelægge sine tænder!

      Slet
  2. Silke faldt og slog sine fortænder i overmunden da hun var knapt 3 år. De blev nærmest slået op i munden. I dag har hun fået nye tænder men inde på bagsiden kan man stadig godt se skaden. Det blev meldt til forsikringen hvis der engang skulle ske noget men tandlægen mente det ville gå i sig selv med årene.

    Godt der ikke skete mere med Malou.

    SvarSlet
    Svar
    1. Av, det lyder heller ikke sjovt. Heldigt, at der ikke skete mere skade med de blivende tænder. Jeg har også meldt dette til forsikringen, bare for en sikkerheds skyld.

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...