onsdag den 15. marts 2017

Min weekend

Fredag aften var vi til fødselsdag hos mandens søster til lune hjemmebagte boller og to lækre lagkager. Malou var træt og ville ikke rigtig så meget andet end at putte ved mig, så vi fik hende puttet i fasters seng. Det er første gang vi prøver at lade hende sove i en rigtig seng, når vi er ude, ellers har vi haft weekendsengen med. Det orkede vi ikke denne gang, da vi skulle op på 2. sal med pusletaske, barn, dyne, højstol og fire klapstole.Det gik også bare super fint med at sove i fasters seng. Da vi skulle hjem ved 22-tiden listede jeg hende op i en ringslynge og bar hende med dynen omkring ned til bilen. Da vi kom hjem sov hun videre i sin egen seng kun med et par enkelte små-opvågninger inden midnat.

Inden bad og rent tøj fik vi os lige en bid knækbrød ved køkkenbordet. 
Klar til fasters fødselsdag efter bad og med en rigtig hestehale. Tænk, at min lille pige nu har så langt hår, at det kan sættes op.
Lørdag formiddag fik jeg serveret kaffe på sengen, mens kæresten stod op med Malou og gav hende morgenmad. Det giver altså bare et lille plus på min overskudskonto sådan at få lov til at vågne i eget tempo, drikke varm kaffe, høre lydbog og endda tage et bad uden min lille faste tilskuer.
Kæresten kørte til fodboldtræning ved 10-tiden og Malou og jeg tog barnevognen og smuttede i Fakta for at handle lidt småfornødenheder.

På vej hjem fra Fakta fik Malou et pølsehorn fra deres bakeoff. Hun var ikke helt tilfreds med, at der var en pølse i hendes "bolle", så den blev pænt pillet ud. 
Mens Malou sov middagslur ryddede jeg op, ordnede vasketøj og pakkede en taske med snacks og bleer. Malou og jeg tog nemlig i zoo, da hun vågnede. Vejret var kanon og helt forårs-agtigt og jeg har jo årskort (og børn under tre år er gratis).
Vi hyggede os helt vildt meget og jeg elsker den ro, det giver at have årskort. Jeg kender anlæggene, smutvejene, toiletterne og vi kan gå i ro og mag og se på de dyr, der er spændende netop i dag. Vi havde lige knap to timer og vi nåede næsten hele vejen rundt.
Nogle dyr kiggede vi meget længe på. Girafferne var især helt fortryllende for Malou og vi brugte lang tid på at kigge på dem. De var inde i stalden, så  vi kunne komme helt tæt på. Chimpanserne var sjove og fes rundt i deres anlæg. Fiskene og søkøerne var også rigtig spændende. Andre dyr fangede ikke, Malous interesse. Løverne og skildpadderne sagde hun hurtigt "ha'hej" (hej hej) til med sin lille vinkende hånd og smuttede videre.
Det var rigtig hyggeligt med lidt mor/datter tid og jeg elsker at besøge Odense Zoo udenfor sæson, hvor der er ikke er så mange mennesker. Selv på sådan en lækker forårsdag, hvor det virkede som om, at alle mine venner på Facebook og Instagram havde besøgt zoo om formiddagen, var der masser af plads om eftermiddagen.

Katta Lemurerne var sjove at se på. De springer altid rundt og laver ballade

Malou var helt vild med 'rafferne og brugte meget lang tid på at kigge på dem.

Den ene sæl var helt vild med Malou og fulgte hende opmærksomt.

Næsten noget af det mest spændende var at kigge på gravkøer ved byggepladsen, hvor der skal stå to nye anlæg klar til påske.
Søndag formiddag hyggede vi med at lege med LEGO Duplo. Lørdag så vi en autohjælp-bil med en bil på ladet og det gjorde stort indtryk på Malou. Faktisk så meget, at hun legede med LEGO bilerne og satte dem op i en vogn. Det er lidt vildt, at hun er så stor nu, at hun rent faktisk kan huske og gengive ting, der er sket dagen før. Hun snakkede også meget om girafferne fra zoo.
Vi nåede en lille 3 km. tur med løbevognen inden frokost. Malou elsker at gå tur, både med klapvogn og løbevogn. Jeg sluttede i bedste mening løbeturen af på legepladsen, men mit stædige lille minimenneske ville bare "mere tur" og blev siddende i løbevognen. Selv efter utallige opfordringer og en enkelt episode, hvor Malou sad på toppen af rustjebanen og skreg "NEEEEJ", så måtte jeg vende kareten hjemad uden, at vi havde leget på legepladsen. Stædige lille æsel!

En politibil med en sovende chauffør i en trillebør, en panda på taget og en vogn med en traktor på slæb. Fantasien får i høj grad frit løb, når der leges med LEGO.
En rask lille tur på 3 km. med Malou i løbevognen
Efter Malous middagslur tog vi ud til mine forældre for at fejre min fars fødselsdag med en gang lækker aftensmad.
Mine forældre bor på landet og min søsters heste står opstaldet der. Malou er helt syg med heste og vil hele tiden ud og give dem "krullerrødder" og klappe dem på mulen. Da de skulle trækkes fra fold og ind i stalden, skulle Malou selvfølgelig ud og kigge med. På behørig afstand med de sødeste rottehaler, den nye fleectrøje fra Pomp De Lux og farmand i hånden.
Alt i alt en skøn weekend.

Det er så spændende at kigge på mosters heste

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...