onsdag den 29. marts 2017

En lille forårshue til Malou

Dagplejen har pænt spurgt, efter andre huer end elefanthuer, nu hvor det bliver lunere. Sådan én havde Malou ikke, men jeg fandt da lige et gratis symønster og fik syet en lille fin hue af nogle jersey-rester.
Jeg har syet størrelse 1-2 år og uden, den ellers meget fine, sløjfe, da jeg bare ville prøve mønsteret af. Jeg har desuden syet i to forskellige jersey, da jeg ikke havde nok til hele huen i den mønstrede.
Huen passer fint og dækker ørene overraskende godt. Den bliver på plads og Malou er også tilfreds.
Den vil nok være endnu bedre, hvis man syer den i to halvdele som i vejledningen (i stedet for fire stykker, som jeg gjorde), for så undgår man den syede kant mellem de to forskellige stykker stof. Kanten sidder ikke helt så pænt, syntes jeg.
Jeg tror, der ryger endnu én igennem maskinen, og denne gang efter vejledningen. Måske i et af de lækre fotoprintede jersey fra kjolerne?

Mønsteret er fra Stof og Stil og kan downloades gratis her i både størrelse 1-2 år og str. 3-4 år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...