mandag den 27. marts 2017

Hjemmesyede kjoler til Malou

Jeg har syet tre søde t-shirt-kjoler til Malou. Jeg har brugt et raglan t-shirt mønster og så forlænget det til kjolelængde. 
Jeg startede med at sy en t-shirt efter mønsteret, så jeg kunne se pasformen og størrelsen på Malou og bedre vurdere, hvor meget jeg skulle lægge til for at lave det til en kjole. 
Jeg har lavet kjolerne, så de stopper lige over knæet. Det er en god længde, når man er lige knap to år og gerne skal have god bevægelsesfrihed og tøj, der ikke strammer.
Jeg syntes generelt, at Minikrea modellerne (som jeg er vildt glad for) er lidt til den store side. Malou bruger str. 92 i det meste andet tøj, mens hun i det hjemmesyede fra Minikrea bruger str. 80/86. Det er jo egentlig ligemeget, så længe jeg selv har styr på, hvad hun kan passe.
Jeg har syet en langærmet kjole i det skønneste fotoprintet jersey med heste. Malou er helt vild med heste og kjolen her er ingen undtagelse.
Jeg har også syet to kortærmede sommerkjoler. En i fotoprintet jersey med katte og kaniner samt en med små glimmer-isvafler ligeledes i jersey. De sidste to er perfekte til sommer og vores forestående USA-tur, hvor vi håber på lidt solskin.



Malou vil ikke stå model, men her er et par billeder af hestekjolen i brug

3 kommentarer:

  1. Virkelig fine - søde prints :-) Du er da en ørn til at sy, hos jeg havde de talenter!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak :) Der er masser af små skønhedsfejl, men jeg hygger mig med det og Malou er glad for sit nye tøj ;)

      Slet

Jeg elsker kommentarer og glæder mig til at læse din.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...